קואלקום (Qualcomm) הודיעה על אסטרטגיה ארוכת טווח במסגרתה תתמקד במה שהיא קוראת לו “פלטפורמת הניידות המושלמת” – והכוונה אינה לטלפונים החכמים, שבהם היא כבר מזמן השליטה העיקרית, אלא לרכבים.
באירוע שכותרתו Automotive Redefined (בתרגום חופשי “מגדירים מחדש את הרכב”), הכריזה החברה כי החל מהרבעון האחרון של 2021 תחל לספק שבבי Snapdragon חדשים המותאמים לתעשיית הרכב ומבוססים על תהליך ייצור בליתוגרפיית 5 ננומטר. השבבים הללו יותאמו ליכולות הנדרשות ממכוניות חכמות, אך הם אינם עיקר האסטרטגיה של החברה בתחום.
את מרכז האסטרטגיה, אותה היא מכנה E/E (קיצור של Electronic/Electrical), מבססת קואלקום על סביבה שלמה של מערכות תוכנה שהיא מתכוונת להציע ליצרניות רכב, כדי לחסוך להן את הצורך לפתח כל אחת מערכות רכב חכם משלה. הסביבה הזו תכלול רכיבים לכל הצרכים של עולם הרכב – החל ממערכת המידע לנהג והבידור לנוסעים ועד למערכות הנסתרות לבקרת נהיגה, ואיך אפשר בלי שילוב של חיישנים ואינטרנט סלולרי בדור חמישי (או רביעי).
המערכת של קואלקום אמורה לשלב רכיבים שלה ושל חברות אחרות, כמו למשל מערכת החניה האוטומטית Park4U של Valeo הצרפתית, מערכת הראייה הממוחשבת Arriver של Veoneer השוודית, מערכת בקרת הנהג (שגם היא מבוססת על ראייה ממוחשבת) של Seeing Machines האוסטרלית ועוד. החברה הזכירה שגם המערכות איתן מתקשר הרכב נמצאות על הכוונת, כאשר הכוונה היא בעיקר לרמזורים חכמים, אך גם למערכות תקשורת בין המכוניות על הכביש ואף מערכות להטענת רכבים חשמליים.
שתי שותפויות מעניינות במיוחד הן זו של קואלקום עם ענקית הרכב ג’נרל מוטורס (General Motors), שקיימת כבר מספר שנים אך מתרחבת עתה כדי לאפשר לקואלקום ללמוד יותר על התעשייה, וזו עם אמזון (Amazon), שהעוזרת הקולית שלה, אלקסה, תקבל גרסה מותאמת לרכבים חכמים שתהיה מודעת ליכולות השונות של דגמי רכבים בהם היא משולבת ואף לזהות הנהגים השונים בכל רכב, כאשר בעזרת טכנולוגיית זיהוי קולי היא תדע להתאים את ההגדרות ברכב לכל נהג בהתאם להעדפותיו.
כל היכולות הללו צפויות להגיע בדור הרביעי של מערכות הרכב החכם של קואלקום, כאשר ממשק ההפעלה שלהן לנהג או לנוסע נפרד ממערכות הליבה ותומך ב-Android של גוגל (Google), לצד webOS של LG, ו-QNX של בלקברי (BlackBerry), לינוקס ועוד. בינתיים, הודיעה החברה שהדורות הקודמים של המערכת כבר משולבים כיום בכ-150 מיליון רכבים, וכי 20 יצרניות רכב תייצרנה רכבים המצוידים במערכות שלה ב-2021.
בע"ה
הרכב החכם כבר קיים, ומאות אלפי יחידות ממנו נוסעות בשטח כל יום. קוראים לו טסלה.. ומיליוני יחידות נוספות יעלו על הכבישים בשנים הקרובות
מעניין אם אמזון תשבית את הרכב לימנים.