אחד השיעורים שכל עסק בעולם המודרני חייב ללמוד הוא שהצרכנים מחפשים מידע ברשת לפני שהם צורכים מידע או שירותים. לדוגמה: אנשים כבר אינם הולכים סתם ככה למסעדה אקראית, הם מחפשים בגוגל אופציות של מסעדות, קוראים ביקורות, רואים תמונות, בודקים את התפריט ומתעדכנים במחירים. לכן, השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם היא האם הצרכנים שלכם יכולים למצוא אתכם בקלות? ולאחר שהם מוצאים: האם האתר שלכם מספק להם את כל מה שהם צריכים כדי להחליט?
למה קידום אתרים?
קידום אתרים צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם, הן כעסקים קטנים והן כגדולים. לא פעם הצלחת העסק ממש תלויה בכך. יחד עם זאת, כאשר אינכם מומחים באופטימיזציה של אתרים, יתכן מאוד שלא תדעו במה להתמקד ובאילו אספקטים של הקידום להתרכז ואז תפספסו את המטרה. עבודה עם מומחים לקידום אתרים אורגני יכולה לעשות הבדל גדול, למקד את מאמצי השיווק שלכם ולעזור לכם להקדים את המתחרים שלכם. מומחים לקידום אתרים ידעו להתקין כלי מעקב על האתר שלכם, לבדוק את השגיאות בו באמצעות כלי מנהל האתרים של גוגל, ScremainFrog וכלי SEO נוספים ולתקן אותן באופן שישפר את חוויית המשתמש באתר וכתוצאה מכך יעזור לכם להתקדם לדף הראשון בגוגל.
בואו נשבור לכם כמה מיתוסים:
המיתוסים הבאים לא פעם משפיעים על אסטרטגיות שיווק, אם גם אתם מאמינים בדברים הבאים, הרשו לנו להעמיד אתכם על טעותכם:
לא צריך לקדם את העסק בגוגל עסקים GMB) – Google My Business)
לאורך השנים יוצאים יישומים חדשים של גוגל ותופסים תאוצה. אחד מיישומים אלו הוא GMB, המאפשר לעסקים לקבל חשיפה מקומית ממוקדת. כאשר המפות מאוד בולטות כיום בתוצאות החיפוש ונמצאות במיקום מרכזי, מקומות אשר מפרסמים דרך גוגל עסקים יזכו לחשיפה מקומית גבוהה יותר משמעותית. כיצד גוגל קובעת את הדירוג המקומי? החל מפרטים טכניים כמו מרחק של המחפש ממיקום העסק ועד הנראות הרשתית של העסק עצמו (כלומר ביקורות, חוות דעת, קישורים, אתר העסק וכדומה). קידום ב’גוגל לעסק שלי’ בהחלט יכול לסייע לאתר שלכם להתקדם גם אורגנית בגוגל. עדכנו את הפרטים במפת העסק שלכם, העלו תמונות, מוצרים ופוסטים – ופשוט השתדלו לתת ערך לגולש.
צרכנים אינם שמים לב לביקורות
מחקרים מעידים על כך ש- 88% מהצרכנים כן נסמכים על ביקורות ברשת לפני שהם צורכים מוצר או שירות. כאשר רוב הסוקרים אומרים שהשירות לא טוב או שהמוצר לא איכותי, סביר להניח שיותר ויותר אנשים יוותרו על התענוג. ביקורות הן גורם דירוג גבוה וככל שיש יותר ביקורות חיוביות על העסק כך הוא יקודם טוב יותר על ידי גוגל. בקשו מלקוחות מרוצים להוסיף ביקורות לעסק שלכם בכרטיס ‘הגוגל לעסק שלי’ שלכם ובעמוד הפייסבוק. ובמידה והוסיפו לכם ביקורת שלילית, אל תמחקו אותה ואל תתנגחו עם כותב הביקורת. פשוט ענו בצורה עניינית ומכבדת ונסו לנהל את המשבר הקטן הזה באופן שיציג אתכם באופן חיובי, מבלי לרדת על הצד השני או לבטל את דעתו.
אתר אינו צריך להיות ידידותי לנייד וחוויית המשתמש בו אינה חשובה
משתמשים מקוונים רוצים לקבל מידע זמין, נגיש ורלוונטי באופן קל ומהיר. הם סומכים על גוגל שיספק להם בדיוק את זה לכן שיפור חוויית המשתמש באתר זו אופציה שכדאי לכם לשקול, שכן גוגל מתגמל עסקים על מאמציהם לספק חוויית משתמש טובה יותר בכך שמראה אותם ליותר משתמשים. עוד דבר שעליכם לקת בחשבון הוא ש- 60% מהחיפושים מתבצעים דרך הנייד. לכן, ידידותיות לנייד הפכה לגורם חשוב בדירוג האתר. אתרים לא ידידותיים לא יוצגו למשתמשים במיקומים הגבוהים בתחומים תחרותיים.
ולסיכום: ישנם עוד המון מיתוסים שחברת קידום אתרים, שמתמחה בקידום אורגני לעסקים גדולים כקטנים, יכולה לשבור בדרכה לעזור לכם לשפר את התוצאות. בלינקשייק קידום אתרים כבר יודעים מה עובד ומה לא ותמיד מוכנים להתחדש וללמוד כדי לעזור ללקוחות להרגיש יותר מחוברים לעסק שלכם ולקדם את האינטראקציה איתו!