גיימרים רוצים – ובצדק – משחקים מהירים ככל האפשר (עם כמה שיותר פריימים לשניה), אבל בלי שאיכות הגרפיקה תיפגע. בזכות שילוב כוחות ייחודי בין חומרה ותוכנה, אנבידיה הצליחה לפתח את DLSS 3 – טכנולוגיית שיפור גרפיקה בזמן אמת שמבוססת על בינה מלאכותית.
טכנולוגיית DLSS (Deep Learning Super Sampling) הושקה לראשונה ב-2018 ומאפשרת לשפר גרפיקה ו-וידאו בשילוב עם כרטיסי המסך של אנבידיה.
תרומתה העיקרית של הטכנולוגיה היא בכך שסייעה להניע את מהפכת הגרפיקה הנוירונית (Neural Graphics) ולהגביר את קצב הפריימים תוך הצגת תמונה חדה באיכות גבוהה בלי הפרעות – ולספק חווית משחק טובה יותר לשחקנים. הייחוד בטכנולוגיה זו הוא בכך שהיא מאפשרת לייצר הרבה יותר פיקסלים בכל תמונה על מנת לחדד את הגרפיקה במשחק, כשהתהליך מתרחש בזמן אמת תוך מאיות השניה בהתאם לכל התרחשות שקורית במשחק. יכולות אלו מעניקות חווית משחק מציאותית במיוחד.
החידוש האחרון – DLSS 3
הגרסה האחרונה של הטכנולוגיה הזו היא DLSS 3, אשר מבצעת שימוש בבינה מלאכותית ובליבות Tensor שבמעבדי ה-GeForce RTX של אנבידיה, על מנת להגביר את קצב הפריימים תוך הצגת תמונה חדה ובאיכות גבוהה. הבינה המלאכותית דוגמת תמונות מרובות ברזולוציות שונות ומשתמשת במאפייני התנועה שלהן, כמו גם בתובנות שלמדה מפריימים קודמים, כדי לייצר באמצעות טכנולוגית DLSS 3 גרפיקה חדה ועשירה יותר בפרטים, שמאפשרת למשחקים לרוץ באופן חלק ובלי השהיות.
טכנולוגיית DLSS 3 משתמשת בכוחם של מחשבי העל של אנבידיה כדי לאמן ולשפר באופן קבוע את מודל הבינה המלאכותית שלה, ולהגביר את הביצועים והרזולוציה. למעשה, בעזרת DLSS 3, נוצרים פיקסלים שלא היו קיימים בפריים המקורי והם מתווספים עליו כדי לחדד את התמונה הנעה ולאפשר לגרפיקה להיות חדה – גם בקצב פריימים גבוה, משום שהם נוצרים יש מאין בזמן אמת בהתאם להתרחשות במשחק.
המודלים העדכניים ביותר של DLSS 3 עובדים בתיאום מושלם עם כרטיסי GeForce RTX החדישים ביותר, המבוססים עם ארכיטקטורת ADA של אנבידיה, באמצעות מנהלי התקנים שמוכנים לשימוש מידי במשחקים.
מה חשוב לכם להכיר?
כמו בכל מוצר, גם כאן יש גרסאות שונות לטכנולוגיה הזו. למרות שגם DLSS 2 ו-DLSS 3 עובדות בצורה דומה תוך כדי שימוש בבינה מלאכותית לשיפור וידיאו של משחקי מחשב, עד היום קצב האימוץ של טכנולוגיית DLSS 3 מיום השקתה גבוה פי שבעה בהשוואה ל-DLSS 2 בתקופה המקבילה.
בנוסף לשיפור המשמעותי של DLSS 3, אנבידיה מציעה שדרוג נוסף בשם DLSS Frame Generation המתאים בעיקרו למפתחים. מדובר בשדרוג המאפשר למנף את הטכנולוגיה המתקדמת של אנבידיה במשחקים ובאפליקציות בזמן הפיתוח שלהם על מנת להשיג חווית משמשת איכותית יותר.
הטכנולוגיה זמינה כיום בלמעלה מ-200 משחקים ואפליקציות, החל משוברי הקופות הגדולים ביותר כמו Cyberpunk 2077 ו-Spider-Man Remastered של Marvel, ועד לסצנת משחקי האינדי, כמו Deep Rock Galactic. טכנולוגיית DLSS 3 ממשיכה להתרחב כל העת ומשתלבת במשחקים חדשים באופן קבוע.
לרשימת המשחקים המלאים הנתמכים בטכנולוגיית DLSS
יש סיבה מהותית ש DLLS 3 הוא רק לסדרת 4000? או שזה נטו כדי שאנשים יקנו?
הרבה יותר יכולת עיבוד