תערוכת IFA 2018 בברלין לא הציגה כלל חידושים בתחום השעונים וכי גם גוגל (Google) לא מתכוונת לקחת בכך חלק השנה: מיילס בר, מנהל בכיר בתחום המחשוב הלביש בגוגל אמר כי כי בניגוד לציפיות – אין בכוונתה של החברה להציג בשנה הקרובה שעון חכם לסדרת Pixel.
בריאיון שעלה ב-Tom’s Guide טען הבכיר כי גוגל תתמקד בתקופה הקרובה בשיפור ממשק המשתמש Wear OS וכן ובשיפור התוכנה. עוד הוסיף כי העבודה על המערכת תיעשה בשיתוף פעולה עם החברות השותפות, כדוגמת קסיו (Casio) ו-פוסיל (Fossil), ואמר כי “המיקוד שלנו הוא על השותפות”.
באשר לסיבה שגוגל אינה תציג את ה-Pixel Watch בשנה הקרובה, רמז בר כי היא אינה הצליחה לפתח שעון שיתאים לכל המשתמשים. בכך ניתן להניח כי סיבה מרכזית שכיוונה את גוגל להחלטה שכזו היא המגוון הרחב שמצוי כיום בשוק השעונים החכמים, כאשר חלק מן הדגמים מופנה לחובבי הכושר ואילו חלק מתמקדים בעיצוב. מכאן נרמז כי המוצר המופתי, לדעת גוגל, הוא זה אשר יפנה לשני קהלי היעד בו-זמנית.
למרות ההודעה שאותה רבים ימצאו כמאכזבת, בר דאג לתת טעימה באשר לתוכניות של גוגל לשעון שיוצג בעתיד. כך הוא ציין כי גוגל תשים דגש בשימושיות של המסייעת הקולית Google Assistant לצד יכולות של בינה מלאכותית שתלמד את דפוסי ההתנהגות של המשתמש.
את התוצאות להחלטות אלה אפשר כבר לראות בעיצוב החדש לממשק המשתמש שחשפה גוגל בתחילת השבוע, בו נעשו שינויים רבים בממשק קבלת ההתראות, במעקב אחר פעילויות גופניות ובמסייעת האישית.
עושים בשכל. מחכים עד שהשוק והטכנולוגיה יבשילו כדי להוציא מוצר שעובד באמת ולא בערך.