מדיניותה החדשה של נטפליקס (Netflix), המגבילה את האפשרות לשיתוף סיסמא אחת בין משתמשים רבים, עוררה אומנם גלי מחאה וביקורת אך לפי הנתונים נראה שבינתיים מדובר בהצלחה גדולה לחברה. מאז הרחיבה את החסימה למדינות מערביות רבות, בהן ישראל וארה״ב, רושמת נטפליקס זינוק בכמות המנויים החדשים ליום, לרמות גבוהות יותר אף מאלו שנרשמו בתחילת סגרי הקורונה אי-שם בחודשי מרץ ואפריל 2020.
לפי הנתונים הנאספים על ידי חברת מחקרי השוק אנטנה (Antenna), ממוצע הנרשמים היומי לנטפליקס בארה״ב בתקופה המתחילה בשבוע האחרון של מאי עלתה ב-102 אחוזים לעומת הממוצע שנרשם ב-60 הימים הקודמים. השיא, של יותר מ-100,000 מנויים חדשים ביום, הוא כאמור המספר הגבוה ביותר שנרשם עבור נטפליקס מעולם. במקביל מודדת אנטנה גם עלייה מסוימת בכמות המנויים שבחרו לבטל את המנוי – אולם הזינוק בכמות המנויים החדשים גבוה בהרבה ויותר ממפצה על כך.
כמובן שמדובר בניתוח ראשוני, ומוקדם עדיין להכריז על המדיניות החדשה כהצלחה – נטפליקס עצמה טרם פרסמה הודעה כזו. ייתכן כי בהמשך ישתנו המגמות וכמות הנוטשים תעלה על כמות המצטרפים החדשים, או שהממוצע ירד לבסוף למספר נמוך יותר מכפי שהיה קודם.
לפי המדיניות החדשה של נטפליקס, שנכנסה לתוקפה כאמור גם בישראל, כל חשבון אמור לשמש לצורכו של ״משק בית״ אחד בלבד. קיימת אפשרות לצרף משתמשים נוספים לחשבון המתגוררים בבתים אחרים, אך זה יעשה תמורת תוספת תשלום של 16.90 שקלים בחודש.
ברור שעלתה, כי מוסיפים מנויים למשק בית רק ב 16.90, שיורידו מחיר למנוי חדש ויראו איך עוד יותר יהיו מצטרפים