מעטים כנראה ממש משתמשים בזה, אבל לנטפליקס (Netflix) יש כבר מאגר גדול למדי של משחקים שהיא מציעה ללקוחותיה באנדרואיד ובמוצרי אפל (Apple). אם תבקרו כעת בדף שמציג את המשחקים הללו, ויש כבר למעלה מ-50, המשפט הראשון שתראו יהיה: “בלי מודעות. בלי הוצאות נוספות. בלי רכישות באפליקציה” – אבל יכול להיות שזה עומד להשתנות בקרוב.
לפי דיווח של The Wall Street Journal בנטפליקס מחפשים עוד דרכים להרוויח עוד יותר כסף, ואחת הדרכים שהם שוקלים היא לשנות את האסטרטגיה לגבי המשחקים שהחברה מציעה ללקוחותיה, ולהפר בדרך כזו או אחרת את כל שלוש הסיסמאות שמופיעות במשפט בפסקה לעיל – כל אחד בנפרד עד כולם ביחד.
לפי האתר הדיונים בנושא נערכים כבר כמה חודשים, וכאמור בכמה מדדים. הראשון הוא להתחיל לשלב מודעות במהלך המשחקים בדומה להרבה משחקים בשוק שמוצעים בחינם. השני הוא, וגם במקרה הזו מדובר בפרקטיקה מוכרת, זה להמשיך להציע את המשחקים בחינם, ואולי אפילו בלי מודעות, אבל להתחיל לשלב מכירות קטנות מתוך האפליקציה.
האפשרות השלישית היא להתחיל לפתח משחקים שיימכרו בכסף מלא, וזה כנראה השינוי הכי גדול לאסטרטגיה הנוכחית – ובמקרה כזה סביר שהמשחקים הללו יוצעו לכלל הציבור, ולא רק למנויי נטפליקס.
עד כמה ההכנסות של נטפליקס יעלו אם היא תנחיל את שלוש הפרקטיקות הללו על משחקיה? נכון לעכשיו לפי ההערכות רק 1% מהמנויים של החברה משחקים באופן יומיומי במשחק כזה או אחר שהחברה מציעה.
אחלה משחקים. רמה גבוהה בדרך כלל.
אבל הרמה הגבוהה מגיע מכך שהם נטענים מהר ונראים טוב כפועל יוצא מכך שאין בהם קוד מורכב (ואיטי) של פרסומות