המכירות בשוק המחשבים האישיים נמצאות בירידה לפי כל המדדים, אבל אפל (Apple), כך נדמה, ממשיכה לשמור על יציבות במכירות של המחשבים המבוססים על מעבדיה מבית. זו אולי הסיבה שלראשונה, לפחות בתקופה של יותר משנתיים וחצי, יש יותר גולשים המשתמשים ב-Safari של אפל מאשר ב-Edge של מיקרוסופט (Microsoft) בתחום המחשבים האישיים.
לפי הנתונים של GlboalStats של סטאטקאונטר (Statcounter) הדפדפן Chrome של גוגל (Google) עם 66.13% בממוצע באפריל, אבל הדפדפן השני מבחינת נתח שוק, ובכל זאת אולי קצת במפתיע, הוא Safari עם 11.89% לעומת 10.92% בחודש שעבר ועם עלייה רביעית ברציפות. Edge, לעומת זאת, זכה לנתח שוק של 11% לעומת 11.3% בחודש שעבר, וכאמור ירד למקום השלישי. Firefox ממשיך להתמוטט וכבר ירד ל-5.65%. הדפדפן Opera שומר על יציבות נמוכה עם 3.09%.
בישראל תמונת המצב שונה בתכלית. קודם כל Chrome שולט כאן באופן כמעט בלעדי עם 82.52%. שנית נתח השוק של Edge גדול ב-50% מזה של Safari, עם 6.23% ו-4.03% בהתאמה – ושניה ביחד לא מגיעים לנתח השוק של אחד מהם ברמה הגלובלית.