גוגל (Google) מוסיפה לשלב טכנולוגיות בינה מלאכותית בכל אחד ממוצריה. אחד החדשים בהם עושה את דרכו לאפליקציית המפות הפופולרית של החברה. מדובר במערכת חיפוש הנשענת על מודל שפה מתקדם, ומסוגלת לענות על שאלות מורכבות מהרגיל ולספק המלצות ומסלולים על סמך ביקורות ומידע שפורסם בידי משתמשים.
למה הכוונה? בחיפוש באפליקציית Google Maps כיום ניתן לקבל תוצאות בעיקר לפי שמות בתי עסק או קטגוריות כלליות: מסעדות, חנויות בגדים, מוזיאונים וכיוצא בכך. בעזרת החיפוש החדש, תוכל לאתר האפליקציה יעדים לפי צורך, עניין, או אפילו מזג אוויר. לדוגמה, ניתן יהיה לבקש ״פעילויות מעניינות לילדים ביום גשום״, ״מזון מהיר שמתאים לביקור זריז בעיר״, או ״מוזיאונים המתמקדים בהיסטוריה של ימי הביניים״. כל אחד מאלו אמור להפיק רשימה של יעדים, לצד הסבר מדוע דווקא אלו מתאימים במיוחד. ניתן גם לשאול שאלות המשך לכל אחת מהתוצאות הללו.
החיפוש מבוצע, כאמור, על סמך המלצות המשתמשים המתפרסמות באפליקציה. בכדי להבטיח כי המלצות אלו, שאותן באופן עקרוני כל משתמש יכול לפרסם, לא יעוותו את התוצאות בדרכים בלתי צפויות, בוחרת גוגל לפחות בשלב הראשון להישען רק על מידע שפורסם על ידי משתמשים בעלי דירוג גבוה יחסית להמלצות ופעילות באפליקציה – אלו שמכונים ״מדרכים מקומיים״.
בנוסף, במהלך השבועות הראשונים יהיה השירות זמין רק ברחבי בארצות הברית, אם כי הכוונה של החברה היא להרחיב את השירות לעוד מדינות בהמשך, כנראה בסופו של דבר בכיסוי מלא.