רעידת אדמה בעולם הגיימינג: מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה אמש על סגירת שירות הזרמת שידורי הוידאו לגיימרים שלה, Mixer (מיקסר), תוך חודש.
החברה הציעה למשתמשי השירות לעבור ל-Facebook Gaming, ואף תעביר את כל מי שייכנס לאתר או לאפליקציה החל מ-22 ביולי לשירות של פייסבוק – אך סביר להניח כי הרוב יעברו דווקא ל-Twitch (טוויץ’) מבית אמזון (Amazon). זאת מאחר ורבים ממשתמשי Mixer עושים זאת מקונסולת Xbox של מיקרוסופט, שאינה תומכת בשירות של פייסבוק, אך כן תומכת בזה של אמזון. ההמלצה היא חלק מהסכם בין מיקרוסופט לפייסבוק. נזכיר שהראשונה מחזיקה בכאחוז ושליש ממניותיה של האחרונה.
פיל ספנסר, מנהל חטיבת Xbox במיקרוסופט, כתב כי הסיבה לסגירה היא שמיקרוסופט הבינה כי היא אינה מצליחה לתת במה מוצלחת לגיימרים המזרימים דרך השירות שלה, למרות שהשקיעה בכך מאמצים רבים. הדבר מתבטא היטב בנתוני דו”ח Streamlabs ו-Stream Hatchet לרבעון הראשון של 2020, לפיו ב-Mixer היו יותר צופים מאשר ב-Facebook Gaming וב-YouTube Gaming יחד, וכמעט פי 4 ערוצים מאשר בשתי האחרונות. למרות זאת, מבחינת מספר שעות הצפייה היא פיגרה הרחק מאחור.
Mixer הושק ב-2016 כשירות עצמאי בשם Beam, נרכש על ידי מיקרוסופט מעט יותר מחצי שנה לאחר מכן ולאחר שנה שינתה החברה את שמו. ב-2018 עברה כמות המשתמשים הפעילים בו את ה-10 מיליון, ונכון לשנה שעברה היו בו 30 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. בשנה האחרונה גם הצטרפו לשירות לא מעט סטרימרים ידועים, ביניהם Ninja, שמיקרוסופט שילמה לו לפי הערכות עשרות מיליוני דולרים כדי לנטוש את Twitch, כמו גם Shroud, KingGothalion, Faze Ewok ועוד. עם זאת, רוב הקהל לא עבר איתם.
השירות של פייסבוק, שהושק ב-2018, היה זמין עד לאחרונה למחשבים בלבד. רק לפני חודשיים יצאה אפליקציית השירות לחנות של גוגל (Google), ובשבוע שעבר דיווח הניו-יורק טיימס כי אפל (Apple) סירבה להכניס אותה לחנות שלה כבר לפחות 5 פעמים מאז תחילת השנה.