פייסבוק (Facebook) צפויה להשיק השבוע אפליקציה בשם Facebook Gaming, המיועדת לצפייה בשידורים (סטרימינג) ממשחקים. לפי הדיווח בניו-יורק טיימס, התכנית המקורית הייתה להשיק את האפליקציה במהלך חודש יוני, אולם מגפת הקורונה והדרישה הרבה לתכני וידאו שכנעה את פייסבוק להקדים את מועד ההשקה. אולי זו גם הסיבה שבשלב הראשון תהיה האפליקציה זמינה למכשירי אנדרואיד בלבד, כאשר גרסה למכשירי iOS צפויה בהמשך הדרך.
האפליקציה תנסה לפנות לשני קהלים שונים למדי: הראשון הוא קהילת הסטרימרים הקיימת, שבדרך כלל בוחרת ב-Twitch של אמזון (Amazon) או ביוטיוב (YouTube) מבית גוגל (Google) לצורך שידור תכנים. בפייסבוק מתכוונים להתחרות בפלטפורמות הללו ראש בראש, לרבות גיוס סטרימרים מובילים בחוזים בלעדיים.
קהל נוסף שמעניין את פייסבוק הוא זה של שחקני הקאז’ואל, שאולי ירצו לצפות בשידורים ממשחקים שהם כבר מכירים (משחק המילים הפופולרי Words with Friends מובא בתור דוגמא). בפייסבוק מעוניינים לסייע לכל מי שמעוניין בכך להתחיל ולשדר, באמצעות כפתור “Go Live” שישולב במשחקים ויאפשר בלחיצה אחת להתחיל בשידור חי דרך Facebook Gaming.
ואולם בעוד שפייסבוק שולטת באופן כמעט מוחלט בשוק הרשתות החברתיות עם יותר מ-2.5 מיליארד משתמשים, בתחום הסטרימינג מצפה לה תחרות קשה. Twitch ויוטיוב חולקות ביניהן כמעט 90 אחוזים מהשוק, כאשר המתחרה השלישית בגודלה, מיקרוסופט ושירות מיקסר (Microsoft Mixer), הצליחה בתוך ארבע שנים להגיע בסך הכל לכשלושה אחוזים מהשוק.