עסקת הענק של השנה בתחום הגיימינג, רכישתה של אקטיוויז׳ן בליזארד (Activision Blizzard) על ידי מיקרוסופט (Microsoft) תמורת 68.7 מיליארד דולרים, נתונה עדיין לבדיקתם המחמירה של רגולטורים ברחבי העולם. כעת נחשף כי אחד הטיעונים שאותם הציגה מיקרוסופט בעד הרכישה הוא כוונתה להקים חנות אפליקציות המוקדשת למשחקים, עבור מכשירים ניידים מבוססי אנדרואיד ו-iOS.
במיקרוסופט מתייחסים לחנות כ״פלטפורמת המובייל החדשה של אקס-בוקס״, וטוענים כי זו תהווה תחרות של ממש ל-Play Store ול-App Store. אולם בכדי שתוכל לאיים על הדואופול של גוגל ואפל, זקוקה מיקרוסופט למותגים של אקטיוויז׳ן בליזארד. אלו כוללים את Call of Duty Mobile, אך גם את חברת קינג (Kings) וסדרת הלהיט Candy Crash.
״העברת שחקנים מה-Play Store וה-App Store תדרוש שינוי משמעותי בהתנהגות הצרכנים״, כך לפי המסמכים שאותם הגישה מיקרוסופט. ״אנו מקווים שבאמצעות תוכן מוכר ופופולרי, יהיה סיכוי רב יותר שהגיימרים יהיו מוכנים לנסות משהו חדש״. מיקרוסופט צרפה למסמך גם טבלה המדגימה את חשיבותו של שוק המובייל, עם הכנסות של כ-85 מיליארד דולרים, שהם יותר מההכנסות ממשחקי PC ומשחקי קונסולות גם יחד.
מכשול אחד שאליו מיקרוסופט לא מתייחסת הוא כי לפחות בכל הנוגע ל-iOS, אפל אינה מאפשרת לחברות אחרות להקים חנות אפליקציות מתחרה לשלה. אולי בחברה מקווים כי מכשול זה יוסר בהמשך – למרבה האירוניה – באמצעות התערבות הרגולטורים שיקבעו כי ה-App Store היא מונופול בלתי חוקי.