מאסטרקארד (Mastercard) השיקה בישראל את טכנולוגיית Tap On Phone, פתרון טכנולוגי אשר הופך את הטלפון למסופון עם אפשרות לתשלום ללא מגע.
בניגוד לאפליקציות הארנק המיועדות ללקוחות הסופיים, מדובר למעשה על טכנולוגיה המיועדת לבעלי עסקים המאפשר להם לקבל תשלום בקרבה בלבד של המכשיר הנייד שברשותם, ובכך לבצע רכישות ללא מגע וללא צורך במסופון EMV ייעודי. התשלומים יכולים להתבצע באמצעות כרטיסי אשראי התומכים תומכים בטכנולוגיית תשלום ללא מגע (Contactless) או ארנקים סלולריים, מכשירים ניידים או לבישים בשימוש של קישוריות NFC. כך באמצעות Tap on Phone יהיה ניתן לשלם על ביקור טכנאי, בחנות או ברכישה מזדמנת ברחוב ללא צורך במסופון מיוחד.
עוז עזריה, דירקטור פיתוח עסקי במאסטרקארד ישראל מציין כי “טכנולוגית Tap on Phone תאפשר בעתיד לכל נקודת מכירה או בעל/ת עסק עם טלפון חכם או טאבלט אנדרואיד לקבל תשלומים ללא מגע. כמו כן הטכנולוגיה מאפשרת לספק קופות דילוג מהירות, שחשובות יותר ויותר ככל שהצרכנים מחפשים חלופות מזומנים ללא מגע וללא שהיה ארוכה במקום. אחת הדוגמאות הטובות לדרישה לטכנולוגיה זו היא קטגוריות מסעדות ובתי הקפה.
בשנה האחרונה זכתה טכנולוגיית התשלום ללא מגע לאימוץ רב על ידי הישראלים, כששני שליש מהעסקאות שבוצעו במסופונים תומכים בוצעו ללא מגע. הערכות כי לאחר כניסתם הצפויה של ארנקים דיגיטליים של אפל (Apple) וגוגל (Google) קצב האימוץ בישראל רק ילך ויגבר, והשימוש במזומן יפחת משמעותית.
אבל יש חיסרון אחד
הסוף לקבלות הנייר כלומר הכל מתבצע בהצמדה אבל אין קבלה כמו במקרה של מסופון שכשמצמידים את הכרטיס יוצאת קבלת נייר וככה אפשר לעקוב אם באמת חייבו נכון כולל במקרה שצריכים להציג קבלה לאחריות והחלפה נקודה למחשבה