כ- 165 סטארטאפים וחברות טכנולוגיה ישראליות יציגו בביתן ישראל בתערוכת הסלולר 2017 MWC שתפתח בסוף החודש (27/2) בברצלונה. בתערוכה הנחשבת לגדולה ולחשובה בעולם בתחום המובייל, צפויים להשתתף למעלה מ- 100,000 מבקרים וכ- 2,000 חברות שתצגנה את הטכנולוגיות, המוצרים והאפליקציות החדשניים ביותר בתחום. התערוכה, המושכת אליה באופן מסורתי חברות ענק מתחום התקשורת, ביניהן מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט ויצרניות מכשירים, תהווה השנה מוקד משיכה לחברות מתחומי האוטומוטיב, הבנקאות וכמו גם בתי חולים, חברות תעופה ועיריות אשר הופכים לשחקנים מרכזיים בעולמות המובייל על רקע מהפכת ה-IOT.
ביתן ישראל בתערוכה מוקם על ידי מכון היצוא בשיתוף מינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה, שטחו מתפרס על פני כ – 520 מ”ר, והוא נמצא במיקום מרכזי (Hall 5) לצד חברות התקשורת המובילות בעולם. שטח הביתן בנוי משלושה מתחמים: מתחם ביתני תצוגות ומתחם מפגשים עסקיים בהם מציגות כ- 65 חברות (כ- 40% מהן מציגות לראשונה בביתן הישראלי), וכ- 100 חברות נוספות המציגות במיזם האפליקציות StartAppNation המאפשר לסטארטאפים ישראלים להשתתף בתערוכה מבלי להיות נוכחים בה פיזית כאשר אנשי המכון יציגו ויקדמו בפני המתעניינים את האפליקציות וייצרו את הקשרים הראשוניים בין המפתחים הישראלים והמבקרים.
במהלך התערוכה צפויים להתקיים בביתן הישראלי למעלה מ- 3000 מפגשים עסקיים שנקבעו מראש כתוצאה מעבודה מאומצת של מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה ומכון היצוא. בין היתר עם נציגים בכירים מהחברות: נטפליקס, גוגל, סקייפ, וואווי, ZTE, אריקסון, JCDecaux. טלפוניקה VERIZON, , דויטשה טלקום ועוד.
בין הטכנולוגיות שיוצגו בביתן הישראלי: “עוזר אישי” שמדליק את המכשירים החכמים בבית על פי שגרת היום של בעל המכשיר, מצלמת 360 המנגישה תכני תלת מימד לכל אדם, טכנולוגיה למניעת שיימינג, מכונת כביסה שמעדכנת את הסופר כשנגמרת אבקת הכביסה ומד עייפות לשיפור איכות השינה. בנוסף מוצגות בביתן טכנולוגיות סייבר המספקות מענה למגוון הפתרונות המוצגים בביתן הישראלי.
2 מבין החברות בביתן הלאומי מתמודדות בתחרויות השונות המתקיימות בתערוכה: חברת SAFEDK מועמדת לפרס בקטגוריה Best Mobile Technology Breakthrough, חברת drupe מועמדת לפרס בקטגוריה Most Innovative Mobile App על פיתוח אפליקציה המאפשרת למשתמש לנהל את כל התקשורות שלו עם אנשי הקשר בצורה פשוטה ואינטואיטיבית המאפשרת להתקשר, לסמס, לשלוח הודעה קולית, לצייץ, לשתף ולשלם בעזרת תנועה אחידה ובודדת.
לדברי אילן רוזנברג, מנהל ענף המובייל במכון היצוא: “בשנים האחרונות אנו עדים להתבגרותה של תעשיית טכנולוגיות המובייל בישראל, כאשר מספר האקזיטים בתעשייה ירד (על פי חברת המחקרIVC בשנת 2014 התבצעו 142 עסקאות בתחום המובייל לעומת 104 עסקאות בשנת 2016 וההשקעה הממוצעת בחברה גדלה משמעותית (בשנת 2016 עמדה ההשקעה הממוצעת על כ- 7.5 מיליון דולר, לעומת כ- 5 מיליון דולר לעומת בשנת 2014). המשמעות היא שאם לפני שנים מעטות החברות הישראליות חיפשו את האקזיט, בשנים האחרונות החברות מעדיפות התבגרות וצמיחה אורגנית על פני רכישה מוקדמת. השתתפות חברות אלה בביתן הלאומי בברצלונה מסייעת להן להגיע לגורמי מפתח בחברות בינלאומיות מובילות שיסייעו לצמיחתן ולביסוסה של תעשיית מובייל בוגרת המייצרת מקורות תעסוקה וצמיחה עבור המשק הישראלי”
לדברי עופר פורר, סגן מנהל מינהל סחר חוץ, מנהל אגף שירות וניהול ידע: “תחום המובייל עובר טרנספורמציה מוגברת בשנים האחרונות, כאשר אם עד לפני מס’ שנים התחום ייועד לממשקי תקשורת מסורתיים כגון ספקי שירותי תקשורת ויצרני מכשירים, אנו עדים לכניסתם של שחקנים חדשים לעולם המובייל כגון יצרניות רכב, מוסדות פיננסיים, מוסדות בריאות, חברות תעופה ועוד. כחלק מהמובילות הטכנולוגית של התעשייה הישראלית בעולם, חברות רבות המספקות שירותים ומוצרים בתחום המובייל משנות את גישתן השיווקית לשחקנים החדשים שצוינו מעלה, ולכן מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה והתעשייה מכוון להבאת אותם גורמים חדשים, בנוסף לגורמים המסורתיים בתחום המובייל, לביתן הלאומי הישראלי בתערוכת MWC מתוך מטרה לממשק חברות ישראליות המשתתפות בביתן לחיבורים עסקיים ממוקדים עם גורמי יעד בחו”ל.”
*הודעה לעיתונות