הרשת החברתית פייסבוק (Facebook) קיבלה לאחרונה שתי תחזיות מאוד לא מעודדות לגבי העתיד שלה. הראשונה היא שבשנה הקרוב הרשת תאבד 2 מיליון משתמשים מתחת לגיל 25, אשר רובם (1.9 מיליון) ככל הנראה יעברו לרשת המתחרה סנאפצ’ט (Snapchat).
חברת מחקר רבות חוזות כי הפופולריות של פייסבוק תצנח ב-9 אחוזים בקרב ילדים בגילאי 12 ומטה, וב-6 אחוזים בקבוצות גילאים גדולים יותר, 12-17 ו-18-24. זאת מלבד שבשנה החולפת כבר נרשמה צניחה של כ-10 אחוזים בקרב משתמשים מתחת לגילאי 25.
הבשורה השנייה היא שאחוז המשתמשים המבוגרים בפייסבוק דווקא עולה: החברה חוזה עלייה של כ-100 אלף משתמשים בגילאי 45-54 בבריטניה, 200 אלף משתמשים בגילאי 55-64 ו-300 אלף משתמשים מעל גיל 65. מדובר בבעיה עבור פייסבוק, שכן מבוגרים בגילאי 45 ומעלה הם פחות הקהל שאליו פונים מפרסמים, כך שייתכן ומדובר באובדן הכנסות לטווח הארוך.
מה גורם לכך? “קודם כל, קהל מבוגר נוטה לגלות את האינטרנט מאוחר יחסית”, אומר אנליסט בחברת Ampere. “כמו כן, יותר ויותר מבוגרים רוצים להתחבר לדור הצעיר ולהיות בסנכרון עם הילדים, הנכדים והמשפחות שלהם”. כמו כן, טוענים פרשנים, פייסבוק נתפסת בעיני צעירים כארכיון ששומר דברים לעד, בעוד רובם לא מעוניינים במשהו קבוע אלא בשיתוף זמני, כמו שמציעות אינסטגרם וסנאפצ’ט.