קולין אנגל (Colin Angle), מנכ"ל חברת הרובוטיקה איירובוט (iRobot) האחראית לסדרת שואבי האבק הפופולרית רומבה (Roomba), הצהיר במהלך ראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי מכירה של מידע אותו שומר הרובוט בעקבות מסעותיו בבית הלקוח עשויה להיות מודל עסקי חדש ומבטיח עבור החברה. "קיימת אקו-סיסטמה שלמה של מוצרים ושירותים שניתן להתקין בבתים חכמים, ברגע שיש לך מפה מדויקת של הבית שהמשתמש הסכים לשתף", אמר.

בעוד שדגמי הרומבה המוקדמים הסתפקו באלגוריתם ניווט אקראי שאיננו ממפה את מבנה הדירה או הבית, הדגמים החדשים יותר של איירובוט מצוידים במצלמות וחיישנים האוספים מידע בזמן אמת על מיקומם של קירות ורהיטים. מידע זה מאפשר לרובוט לנקות באופן יעיל יותר, אך לצורך עיבוד הנתונים והפעלה מרוחקת של מכשיר הרומבה נדרשת העלאת הנתונים לרשת. הסכם השימוש, עליו מתבקש כל משתמש לחתום בטרם הפעלת הרובוט, מאפשר באופן עקרוני לאיירובוט למכור מידע זה לשותפתיה.

אנגל מבהיר במהלך הראיון עם רויטרס כי איירובוט לא תמכור מידע ללא הסכמתו המפורשת של המשתמש, אך ייתכן שהוא מתכוון בכך לאותה הסכמה שכבר ניתנה בעת הפעלת המכשיר (ואם נודה על האמת – סביר להניח כי הרוב המוחלט של המשתמשים לא טרחו לקרוא אפילו משפט אחד מהחוזה שעליו חתמו). הביקורת הרבה שהתעוררה סביב הצהרה זו עשויה לגרום לאיירובוט לשנות את מדיניותה, אך נדמה שבמקרה זה כבר יצא המרצע מן השק: לקוחותיה של איירובוט כבר מודעים לכך שהחברה אוספת מידע יקר ערך ואישי למדי אודותיהם, ועשויה לחלוק בו עם אחרים.

קרא עוד:  ועכשיו הפרטים: מה יש בתוך מעבדי ה-Snapdragon החדשים

תגובת קולין אנגל, מנכ"ל, מייסד ויו"ר iRobot: "חברת iRobot אינה מוכרת נתונים מאחר והלקוחות שלנו תמיד נמצאים בעדיפות העליונה. לעולם לא נפגע באמון שלהם על ידי מכירה או שימוש לא נכון בנתונים הקשורים ללקוחות, כולל נתונים שנאספו על ידי המוצרים הקשורים שלנו. כרגע, הנתונים ש- Roomba אוספת מאפשרים לה לנקות את הבית בצורה יעילה ומספקת ללקוחות מידע על ניקיון ביצועים. iRobot סבורה כי בעתיד, מידע זה יכול לספק ערך רב יותר עבור הלקוחות שלנו על ידי הפעלת הבית החכם והתקנים שבתוכו לעבוד טוב יותר, אך תמיד בהסכמתם המפורשת."