מטא (Meta) השיקה תכונה חדשה באפליקציית אינסטגרם (Instagram) המכונה ‘ערוצים’ (Broadcast Channels), שתעשה את דרכה גם למסנג׳ר (Messenger) ולפייסבוק (Facebook).
בדומה לקיים באפליקציית טלגרם (Telegram), ערוץ משמש לתקשורת חד-כיוונית בין יוצרים ובין קהל המנויים שלהם. הודעה אחת יכולה להישלח למיליוני מנויים בו-זמנית, כאשר למנויים עצמם אין אפשרות להגיב מלבד סמלי אימוג׳י והצבעה בסקרים. בהמשך מעוניינים במטא לאפשר אינטראקציה רחבה יותר בדמות משתתפים אורחים שיוכלו לפרסם הודעות למשך זמן מוגבל, וגם אפשרות להציע שאלות עליהן מנהל הערוץ יבחר אם לענות. אפשרות מעניינת במיוחד היא פתיחת ערוץ למנויים משלמים בלבד.
הערוץ הראשון באינסטגרם הוא, כנראה לא במפתיע, ערוץ שנפתח על ידי מנכ״ל מטא מארק צוקרברג בכבודו ובעצמו. צוקרברג מבטיח כי ערוץ זה יהפוך למקום הראשון בו יפרסם עדכונים מוצרי החברה. בנוסף, מספר כוכבי רשת וסלבריטאים זכו לאפשרות לפתוח ערוץ משלהם, ובהמשך תכונה זו אמורה להיפתח לכולם אם כי כרגע נדרשים כל המעוניינים להרשם לרשימת המתנה.
מלבד הודעות טקסט, ניתן להעלות לערוצים גם סרטוני וידאו והודעות קוליות, אפשרות שאותה צוקרברג עדיין לא הדגים בערוץ שלו.