מטא (Meta) הודיעה כי סרטוני Reels, התחליף שלה לטיקטוק (TikTok) מגיע כעת לכלל משתמשי פייסבוק (Facebook) במכשירי iOS ואנדרואיד בלמעלה מ-150 מדינות בעולם – כולל ישראל.
פייסבוק תאפשר ליצור סרטוני Reels היישר מהאפליקציה וניתן יהיה ליצור “מיקס” עם סרטונים אחרים שעלו, זאת עד לאורך של 60 שניות. הסרטונים שעולים דרך אינסטגרם (Instagram) יוצגו גם בפייסבוק אם היוצר רוצה בכך וכן לשתף את הסרטונים היישר באפשרות ה-Stories. משתמשים יוכלו לצפות בקטעי Reels מתוך לשונית ה-Watch בפייסבוק, ובהמשך גם ליצור אותם משם, לקבל המלצות בתזרים לסרטונים שונים שחברים אהבו ועוד.
אבל ההבדל בין מה שמציעה פייסבוק לשאר הפלטפורמות הוא כי היא מבטיחה לשתף רווחים עם היוצרים. זה אומר כי בין סרטון Reels אחד לאחר יוצגו גם פרסומות או שבחלקם תופיע הפרסומת בתחתית הסרטון. האפשרות לשלב מודעות ב-Facebook Reels כבר זמינה לכל יוצרי התוכן בארצות הברית, קנדה ומקסיקו שעומדים בקריטריונים ובחודשים הקרובים צפויה להתרחב למדינות הנוספות שבהן מודעות ה-in-stream זמינות – לרבות ישראל.
בחברה אמרו כי הם עובדים על אפשרות להעניק כוכבים בזמן צפייה בקטעי Reels – צופים יוכלו לקנות ולהעניק כוכבים ליוצרים שהם אוהבים, בזמן שהם צופים בתכנים שלהם. מלבד זאת היא תציע בהמשך גם תכונות שונות כמו שיתוף ה-Reels וצפייה משותפת, לצד יכולות עריכה מתקדמות.