דוחות הרבעון השני לשנת 2020 של חברות רבות התפרסמו בימים האחרונים, וחברת המחקר קנאליס (Canalys) הבחינה כי הם מצביעים על כך שסמסונג (Samsung) איבדה את ההובלה בשוק הסלולר לטובת וואווי (Huawei).
לפי דוחות סמסונג שיצאו אתמול, החברה מכרה בחודשים אפריל עד יוני 53.7 מיליון טלפונים – צניחה של 30% לעומת הרבעון המקביל ב-2019, שנגרמה כמובן בשל משבר הקורונה (Coronavirus). גם מכירות וואווי ירדו, אך בשיעור צנוע יותר של 5% – בעיקר בזכות החרם האמריקאי, שגרם לסינים לראות ברכישת מכשירים של החברה מעשה פטריוטי והעלה את מכירותיה במדינה לאחר סגרי הקורונה ב-8%, בזמן שבשאר העולם ירדו מכירותיה ב-27%. סך הכל, מכרה וואווי 55.8 מיליון מכשירים בשלושת החודשים הקודמים – כ-2 מיליון יותר מסמסונג, כאשר 72% מתוכם נמכרו בתוך סין.
ההישג של וואווי בא כמעט 9 שנים לאחר הפעם הראשונה בה כבשה סמסונג את הפסגה ועקפה את אפל (Apple), שהיא עצמה חטפה את הכתר מנוקיה (Nokia) רק רבעון אחד קודם לכן. מאז, שתי היצרניות הובילו את השוק ללא עוררין, עד שהיצרנית הסינית חטפה את המקום השני מאפל ב-2017 והכריזה כי היא מתכוונת לעקוף את סמסונג. עם זאת, כמו אז כן עתה, ההפרשים קטנים ובשנה-שנתיים הקרובות ייתכנו מיני-מהפכים נוספים במקום הראשון, אלא אם יקרה אירוע דרמטי מאוד שישנה את השוק כליל.
נתון מעניין נוסף שחשפה וואווי הוא כי מספר המפתחים הרשומים לפלטפורמת HMS Core – החלופה שלה לשירותי גוגל (Google) במכשירי אנדרואיד – וחנות האפליקציות AppGallery, הגיע ל-1.6 מיליון, עלייה של כ-75% תוך שנה. מספר משתמשי החנות באירופה גדל גם הוא בשיעור חד של 62% תוך שנה, ל-73 מיליון. עם זאת, החברה הודתה כי מספר האפליקציות בחנות שלה לקהל המערבי עומד על כ-81,000 בלבד.