וואווי (Huawei) הודיעה כי עמדה ביעד השאפתני שהציבה לעצמה בקיץ ומכרה השנה 200 מיליון טלפונים חכמים תחת מותגיה השונים, כולל Honor כמובן. מדובר בעלייה של 31% במכירות, בהיבט של כמות, לעומת 153 מיליון הטלפונים שמכרה החברה בשנה שעברה.
החברה הציגה גם את גרף המכירות שלה מאז 2010, כדי להתגאות בעובדה שהנסיקה הנוכחית במכירות היא המשך של מגמה ארוכת טווח: מ-2010 ל-2011 רשמה החברה גידול של 570%, ב-2012 עלייה של 60%, ב-2013 עלייה של 63%, ב-2014 ו-2015 עליות של 44%, ב-2016 עלייה של 29% וב-2017 עלייה של 10% ‘בלבד’.
השנה הציבה החברה לעצמה יעד של מכירת 180 מיליון יחידות, אך לאחר שביולי חשפה כי מכרה כבר 100 מיליון יחידות, באוגוסט הודיעה כי היא מעלה לעצמה את רף היעד ל-200 מיליון.
החברה ציינה כי כעת נמצאים בשימוש ברחבי העולם יותר מחצי מיליארד מכשירים סלולריים מתוצרתה, והתגאתה בכך ש-“וואווי עברה את הדרך מהתעלמות בשורת ה’אחרות’ (בטבלאות המכירות – י.מ.) לדירוג בין שלוש היצרניות הגדולות בעולם”.
עתה שואפת החברה למקום הראשון, לאחר שברבעון השני עקפה את אפל (Apple) ובכך שברה את השליטה של החברה האמריקאית ומתחרתה הקוריאנית סמסונג (Samsung) על שני המקומות הראשונים בתחום מאז 2011.
להישג הזה הגיעה וואווי למרות שבארצות הברית היא מוחרמת, וספקיות התקשורת במדינה ביטלו הסכמים למכירת מכשיריה בעקבות לחץ של ממשל טראמפ. ההצלחה הזו גם הובילה את החברה להכריז על יעד חדש. כפי שדיווחנו, היא רוצה ב-2019 להגיע למכירה של 250 מליון טלפונים, לפחות.