אם אתם חדשים בעולם העצמאות, יכול להיות שיש הרבה דברים בסיסיים שאתם חוששים לעשות בעצמכם. הוצאת מסמכים חשבונאיים זה כנראה אחד מהדברים האלה, ובצדק – מדובר במסמכים שיש להם משמעות אמיתית מול רשות המיסים שקובעות את גובה התשלום שתצטרכו להעביר אליה.
תוכן פרסומי
כדי לעזור לכם, אפילו במקצת, הנה מדריך קצר עם מה שצריך לדעת על הפקת קבלה ללקוח. מקווים שזה יעזור לכם להרגיש קצת יותר בטוחים :)
נתחיל מהבסיס – מה זו בכלל קבלה?
קבלה היא מסמך חשבונאי שמעיד על כך שהתקבל תשלום בעקבות עסקה. את הקבלה מוציא נותן השירות, עבור הלקוח – מי שמקבל את השירות.
חשוב לציין שלפעמים יש בלבול בין שני מסמכים חשבונאיים דומים: קבלה, וחשבונית מס-קבלה. תיאורטית, שני המסמכים משרתים את אותה המטרה, אבל מעשית הם נבדלים זה מזה.בעוד קבלה מטרתה לתעד את העובדה שהעסקה שולמה, חשבונית מס קבלה משלבת גם חשבונית מס, שהיא סוג של דרישת תשלום המפרטת את אופי העסקה והתמחור שלה (עם ובלי מיסים), וקבלה – שכאמור היא אישור לקבלת התשלום על ידי הספק.
אז איך ממלאים קבלה?
על מנת למלא נכונה קבלה ללקוח, עלינו להקפיד לכלול בה את הפרטים הבאים:
- פרטי העסק: שם בעל העסק, מספר עוסק, טלפון וכתובת העסק (אם יש לכם חותמת לעסק, בד”כ היא מכילה כבר את כל המידע הזה)
- מספר סידורי: יכול להיות מספר סידורי שקיים בפנקס הקבלות שלכם, או אם בחרתם להשתמש בקבלה ירוקה דיגיטלית – אז זה מספר סידורי אוטומטי שמופק לכם.
- פרטי הלקוח: לא חובה למלא, אבל מומלץ אם מדובר בלקוחות עסקיים.
- אמצעי התשלום שבו התבצע התשלום
- הסכום המדויק שהתקבל
חשוב לזכור שקבלה היא מסמך חשבונאי חשוב שעל בסיסו מחושבות ההכנסות של העסק שלכם. לכן כדאי למלא את הקבלות שלכם בתשומת לב ובצורה נכונה. בנוסף, בתור עסק עליכם לשמור העתק של כל הקבלות שאתם מוציאים ללקוחות (בפנקסי הקבלות הפיזיים יש שני העתקים לכל קבלה, ובמערכות הדיגיטליות הן נשמרות אוטומטית).
שיהיה לכם המון בהצלחה בקבלות שתוציאו בהמשך! :)