גוגל (Google) החלה להשיק באופן מתגלגל בסוף השבוע את תכונת החיפוש החדשה ‘השקפה’ – Perspectives – עליה הכריזה בכנס המפתחים האחרון שלה. לפי החברה היא משתמשת בבינה מלאכותית יוצרת כדי לבנות סידור ודיוק חדש אל תוך תוצאות החיפוש שלה, ואחד מהם יבוא ליד ביטוי תחת האפשרות הזו, שתופיע לאחר ביצוע חיפוש בקרוסלת האפשרויות בראש העמוד.
לפי גוגל, שהודיעה על ההשקה של התכונה החדשה בבלוג הראשי שלה, המטרה היא לרכז תחת התווית ‘השקפה’ – או למעשה מסנן התוצאות – דברים שנכתבו על ידי אנשים ברשתות חברתיות, באתרי תשובות ושאלות ובאתרים עם פורומים ולוחות של דיונים, ובאופן בלעדי.
לא מדובר רק בטקסטים, אלא גם בסרטונים בכל אורך, תמונות וכל מדיה שאנשים העלו לאמצעי המדיה אחריהם עוקבת גוגל וקשורים לנושא החיפוש, ולא יוצגו כאן תוצאות מאתרים. גוגל גם מספרת שלצד זה היא תציג את האנשים ‘שתרמו’ את התוכן כולל תמונות פרופיל, שמות ועוד.
“לכן, בזמן שאנו משנים את תהליך החיפוש עם יכולות חדשות המופעלות באמצעות בינה מלאכותית, אנחנו ממשיכים להתמקד במתן תובנות מהירות, ובמקביל מחברים אתכם לאנשים ולנקודות מבט שיעזרו לכם להבין מה הכי טוב בשבילכם. היום, אנו משתפים כמה עדכונים שאנו מבצעים לחיפוש כדי לעזור לכם להגיע בקלות לחוויות האנושיות שהופכות את האינטרנט – והעולם – לכל כך נפלאים”, נכתב בהודעה.
כאמור מדובר בהשקה מתגלגלת ובגוגל מספרים שייקח כמה וכמה שבועות עד שהתכונה החדשה תופיע בחיפושים של כל המשתמשים, במכשירים סלולריים ובגרסאות המחשבים.
מה חשבתם,אחרי שכל אנדרואיד ברכב בנייד במחשב בבית ובלפטופ גוגל היא ברירת מחדל שאין למחוק,
זה היה צפוי ועוד היד נטויה……
זה כנראה בתגובה לטענות שגוגל כבר מביא יותר תוצאות שקודמו ע”י SEO, או גרוע מכך, נכתבו ע”י AI עבור SEO, ולא באמת נותנות תוכן.
לכן, להביא תוכן של אנשים ניטרליים, אמור להיות תשובה לכך.
אז מה?
ה SEO יתחילו להשתלט על מרחבים כמו טיקטוק ופייסבוק?…
למעשה, כל דובר אנגלית שמחפש משהו, יודע כבר את הטריק: לחפש ברדיט. כך תקבל תוצאות שנכתבו ע”י אנשים, ולא רק דפים שנראים כמו קטלוג מילות מפתח.
בקיצור, אין יותר בשביל מה לבנות אתרים עם תוכן טוב. ממילא יגנבו לך את התוכן ולא יפנו את המחפשים לאתר שלך.
גוגל התחילה כחברה הגונה למען בכלל, והבטיחה שלא לתת לאינטרסים כלכליים להרוס את זה. בסוף הכל התברר כשקר. זה התחיל עם פירסומות ממומנות בראש תוצאות החיפוש במקום התוצאות האורגניות, הבאמת טובות. ועכשיו כבר צריך זכוכית מגדלת כדי למצוא תוצאה אורגנית איכותית. וזה מסתיים סופית ב”שידרוג” הנוכחי.
צריך לעבור ולפרסם במקום אחר. כולל בתיבות הדואר של הלקוחות.