מנוע החיפוש של גוגל (Google) הפופולרי בעולם בהפרש ניכר, מציע שתי דרכים שונות להשתמש בו: האחת היא באמצעות חשבון משתמש, דרכו אוספת החברה מידע אודות העדפותיו ומציגה (לטענתה) תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר. השנייה היא חיפוש אנונימי, לדוגמה בגלישה דרך דפדפן במצב גלישה בסתר (״Incognito״). אלא שמחקר שנערך על ידי DuckDuckGo, מנוע חיפוש המתחרה בגוגל תוך שהוא מדגיש את פרטיות משתמשיו, מעלה טענה בעלת השלכות דרמטיות: גם כאשר עורכים חיפושים אנונימיים לכאורה בגוגל, מתקבלות תוצאות שהותאמו במיוחד עבור המשתמש.
המחקר של DuckDuckGo איננו נוגע בדרכים שבהן אוספת גוגל מידע אודות המשתמשים גם כאשר הם אינם מחוברים לחשבון, אלא משווה רק בין תוצאות החיפוש שנתקבלו עבור אותן מילות מפתח. לטענת DuckDuckGo, ובניגוד לציפיה מחיפוש ״אנונימי״, נתגלה כי גם כאשר עורכים חיפושים בדפדפן במצב Incognito מתקבלות תוצאות דומות מאוד לאלו שמתקבלות בעבור משתמש מחובר – עם הבדלים גדולים בין התוצאות שאותם יקבלו משתמשים שונים. המסקנה מניתוח התוצאות היא שגם בחיפוש במצב Incoginto, מנסה גוגל להתאים את התוצאות בעבור המשתמש, לפי המידע שאותו הצליחה החברה לאסוף אודותיו.
כמובן שמחקר שמומן ונערך על ידי מתחרה ישיר של גוגל – והתוצאה המתקבלת בו תואמת היטב את מסריו השיווקיים – עשוי לסבול מהטיה, אולם מאחר והנתונים פתוחים ופומביים לכל מזמינה DuckDuckGo מוסדות וחוקרים נוספים לחזור על הניסוי, ולהסיק את מסקנותיהם.