גוגל (Google) הכריזה על שינוי כיוון דרמטי בפלטפורמת Android TV לטלוויזיות חכמות המתבטא בשני עדכונים קטנים לכאורה, שהופעלו אפילו ללא צורך בעדכון גרסה, אך מאחוריהם מסתתרת הצהרת כוונות ברורה ומשמעותית.
השינוי הראשון הוא תוספת חדשה לממשק המערכת. כעת מוצג בראש המסך, מעל האפליקציות המועדפות של המשתמש, המלצות לתכנים מתוך אפליקציות וידאו שונות. ההמלצות מוצגות כתמונות וסמלים של תוכניות, הניתנות לגלילה לצדדים ומציגות קדימונים על מסך מלא ללא צורך בכניסה לאפליקציה כלשהי.
ההמלצות מבוססות על קידומים בתשלום של שירותי הזרמת תוכן שגובים דמי מנוי, כמו גם על בחירות של ‘מומחי הבידור של Google Play’ – שם ערטילאי לקבוצה חדשה ולא ממש ברורה. ניתן לבחור שהקידומים יכללו תוכניות מאפליקציות שהמשתמש התקין בעצמו אך מניסוח ההודעה ההערכה היא כי מדובר בשירותים בתשלום בלבד.
הפרט השני, והדרמטי אף יותר, הוא קיצור דרך להרשמה לשירותי הזרמת וידאו בתשלום: במקום שכל אפליקציה של שירות כזה תדרוש מהמשתמש למלא טופס הצטרפות, ששלט הטלוויזיה הוא לא הכלי הכי נוח למילוי שלו, בעת הורדת אפליקציות כמו נטפליקס (Netflix), אישור ההתקנה יהווה גם אישור לגוגל להשתמש בפרטי חשבון המשתמש כאישור הצטרפות ותשלום לשירות הרלוונטי.
מדובר, כאמור, בפנייה חדה בחזון הטלוויזיה של גוגל. במקור, נועדה Android TV להנגיש כמה שיותר תוכן על מסכי טלוויזיה – בדגש מיוחד על תוכן הזמין חינם דרך אפליקציות הזמינות למערכת ההפעלה של החברה. עתה, נראה כי מערכת ההפעלה הופכת בהדרגה למתווכת בלבד בין המשתמש לשירותי טלוויזיה.
וכאילו להסיר כל ספק ניצלה גוגל את ההכרזה כדי לקדם שירותים בתשלום כמו HBO Max, Starz, DC Universe, EPIX Now ו-Peacock.