התחרות על החיפוש עלתה מדרגה בשבוע שעבר כשגוגל (Google) חשפה את Bard (בארד), המענה שלה ל-ChatGPT. בזמן שגוגל כבר הציגה שילוב של בינה מלאכותית במספר אפליקציות, עובדי החברה יצאו נגד ההכרזה ה”נמהרת” להגדרתם. למעשה, גוגל גם הוכיחה כי יש צדק בדברי העובדים כשבאירוע ההצגה של Bard שנערך בשידור חי בפריז, היא סיפקה מענה שגוי – דבר שעלה לה בצניחה של המנייה ביום המסחר.
עובדים רבים מפנים אצבע מאשימה למנכ”ל החברה סונדאר פיצ’אי והביעו חוסר שביעות רצון מביצועי הבינה המלאכותית. אחת הטענות שעלו הוא כי גוגל כלל לא הכינה את השטח ורבים לא היו מודעים כי היא תחשוף פרטים מוקדם מידי לפרויקט שטרם הבשיל.
נוסף על התגובה השלילית, אחד המגישים באירוע של גוגל שכח את הטלפון שבו הם היו אמורים להשתמש כדי להדגים את אחת התכונות של Bard, ולפי הדיווחים חלק מהעובדים אפילו לא היו מודעים לאירוע המתרחש. אחד העובדים כתב פוסט שזכה להרבה לייקים במערכת המודעות הפנימית של החברה וכינה את ההשקה של Bard והפיטורים “מהיר, מטומטם וקצר ראייה.” עובדים אחרים השוו את השנה האחרונה בגוגל ל”זריקת אשפה למכולה” והביעו דאגה לגבי המוניטין של החברה.
אם כל זה לא מספיק, Bard כלל לא תהיה זמינה באופן ציבורי אלא תושק במסגרת מצומצמת מאוד, אבל גם אצל המתחרה הדברים אינם שונים. מיקרוסופט (Microsoft) מתכננת לאפשר למפתחים גישה ל-ChatGPT בתוך דפדפן ה-Edge בקרוב, ובכל מקרה היא אמרה כי טרם החליטה על השקה רחבה.