אפליקציית הפודקאסטים של גוגל (Google), אותה השיקה החברה ב-2018, מגיעה השבוע לסוף דרכה. גוגל כבר הודיעה כי בכוונתה להשבית אותה, וכעת מגיע המועד הרשמי. החל מה-2 באפריל, האפליקציה תפסיק לפעול ותשמש רק לצורך תמיכה במשתמשים המעוניינים לעבור לאפליקציה אחרת שאותה מסמנת גוגל כיורשת הרשמית – YouTube Music.
כאשר גוגל משביתה שירותים ההחלטה מוסברת בדרך כלל בחוסר עניין מצד המשתמשים ורצון למקד משאבים בפרויקטים חשובים יותר. הפעם זה בהחלט לא המצב: אפליקציית הפודקאסטים הייתה פופולרית למדי, עם כחצי מיליארד התקנות מאז ההשקה ותמיכה נרחבת מצד יוצרי התוכן. התחום כולו התבגר בצורה משמעותית מאז 2018, כאשר כמות המאזינים המדווחת לפודקאסטים באטרצות הברית עלתה מ-75 מיליון ליותר מ-500 מיליון.
ההחלטה להפסיק את פיתוחה של אפליקציית הפודקאסטים ולהעביר את המשתמשים ל-YouTube Music נובעת אם כן לא בשל העדר פופולריות, אלא בעיקר מצורך מסחרי ומיתוגי. גוגל מעוניינת לחזק את שירות המוזיקה שלה ולשפר את יכולתו להתחרות ב-Spotify. לטענתה, רוב המשתמשים יעדיפו להאזין למוזיקה ולפודקאסטים באותה אפליקציה, אם כי הממשק המשמש לכך בתוך YouTube Music עדיין לא כולל את כל התכונות שהיו קיימות באפליקציית הפודקאסטים הוותיקה יותר.
את רשימת המנויים עצמה, לפחות, קל למדי להעתיק. בתוך אפליקציית הפודקאסטים מופיעה כעת האפשרות לייצא את רשימת ההאזנה בלחיצה אחת ל-YouTube Music, בתהליך אוטומטי שלא אמור להמשך יותר ממספר דקות. עם זאת, יש לבצע אותו עד חודש יולי 2024, שכן לאחר מכן תושבת האפליקציה באופן סופי.