הטלפון המתקפל של סמסונג (Samsung) מחזיק הרבה פחות מכפי שהחברה מבטיחה, למרות דחיית ההשקה שנועדה להבטיח שהוא ישרוד בעולם האמתי את אותם 200,000 פתיחות וסגירות שהחברה טענה שהרובוטים במפעלים שלה בדקו.

חברת SquareTrade, המספקת שירותי אחריות למכשירים, יצרה רובוט בשם FoldBot, שמבצע מבחן קיפול דומה לזה שעוברים מכשירי Galaxy Fold במפעלי סמסונג, כדי לבחון האם הם אכן מסוגלים לשרוד 200,000 מחזורי פתיחה וסגירה. הרובוט פותח וסוגר את המכשיר בקצב של עד כפעמיים וחצי בשנייה, כ-150 פעם בדקה וכ-9,000 פעם בשעה.

בסרטון הקצר שעלה לערוץ היוטיוב של החברה היא הראתה כיצד עובד הרובוט, וציינה כי אחרי 18,500 מחזורים נראו פיקסלים מתים על המסך; אחרי 40,000 מחזורים המסך הפסיק לעבוד, אך חזר לחיים אחרי לילה של מנוחה; ואחרי כ-120,000 מחזורים מנגנון הפתיחה והסגירה של המכשיר התעוות והמסך החל להראות תופעות לוואי; החברה אף ביצעה מבחני נפילה והגיעה למסקנה שלמרות הכיסוי, כל נפילה הופכת את המכשיר ללא ראוי לשימוש.

וידאו: מבחן הקיפול ל-Galaxy Fold

באתר CNET החליטו לשחזר את המבחן בשידור חי, כדי שכל העולם יוכל לראות בזמן אמת מה קורה למכשיר לאחר אלפי קיפולים. התכנון היה לבחון את המכשיר במשך כמעט יממה, במהלכה הוא ייפתח וייסגר כ-200,000 פעם – הכמות שסמסונג טוענת שהמכשירים מסוגלים לשרוד, ומעריכה כי מדובר בכ-5 שנות שימוש.

אלא שהמבחן נפסק שעות ארוכות לפני הצפי, מכיוון שלאחר כ-119,380 מחזורים מנגנון הקיפול החל 'להיתקע', מה שגרם לרובוט לאבד את האחיזה במכשיר. בשלב זה הוא הופעל (במהלך המבחן הוא היה מכובה מכיוון שקצב הפתיחה והסגירה ממילא מהיר מדי ולא מאפשר למכשיר להדליק את המסך לפני שהוא נסגר שוב; אחרי כל כמה עשרו אלפי מחזורים הופסקה פעולת הרובוט לצורך בדיקה) והמסך שלו הציג תחילה קו לבן עבה על החצי הימני, ואז החצי השמאלי מת. המכשיר הוחזר לזמן קצר לרובוט, אך המבחן הופסק פעם נוספת ואחרונה לאחר 120,0168 מחזורים, כאשר מנגנון הקיפול כבר לא ניתן היה לתפעול שוטף.

קרא עוד:  דיווח: Galaxy S11 יגיע עם מסכים גדולים במיוחד ודור חמישי בכל הדגמים

באתר ציינו כי מספר הפתיחות והסגירות בהן עמד המכשיר עדיין מרשים למדי – לפי ההערכה של סמסונג כי משתמש ממוצע יפתח ויסגור את Galaxy Fold 100-110 פעמים ביום או כ-40,000 פעם בשנה, מדובר בשלוש שנות שימוש. זהו נתון גבוה יותר מקצב החלפת הטלפון של קהל היעד למכשיר הזה (מאמצים מוקדמים שמחליפים מכשיר כל שנה עד שנתיים) – אך עדיין מדאיג לאור מחירו, כ-2,000 דולר.