פוסט חדש שהעלה ה-FBI לאתר הרשמי שלו ממליץ למשתמשים, ולא משנה באיזו רמה, להפעיל את חוסם הפרסומות שבמחשב ובטלפון שלהם, בעיקר בעת ביצוע חיפוש כזו או אחר. לפי שירות הבטחון הפדרלי פושעי סייבר רוכשים מיקומים למודעות שנראות לגיטימיות כדי לבצע דיוג.
סנוסף לפי ה-FBI התופעה הזו של מודעות מתחזות כדי להשתיל סוסים טרויאניים במחשבי הקורבנות התמימים בעת שהם לוחצים על המודעה, והם כבר המציאו שם לתופעה – Malvertising, פרסום מרושע.
ב-FBI ממציינים כי הם ממליצים על השימוש בחוסמי מודעות בעת ביצוע חיפוש, ואפילו בכלל, בגלל שהפרסום המרושע הזה מצליח במקרים רבים להתחזות כאילו הוא מגיע מטעם חברות מוכרות היטב, כולל פייסבוק (Facebook) ואף יוטיוב (YouTube).
“לפני לחיצה על פרסומת, בדקו את כתובת האתר כדי לוודא שהאתר אותנטי. שם מתחם זדוני עשוי להיות דומה לכתובת האתר המיועדת אך עם שגיאות הקלדה או אות שלא במקומה”, נכתב בהודעה.
“השתמשו בתוסף לחסימת מודעות בעת ביצוע חיפושים באינטרנט. רוב דפדפני האינטרנט מאפשרים למשתמש להוסיף הרחבות, כולל הרחבות החוסמות פרסומות. ניתן להפעיל ולכבות חוסמי פרסומות אלו בדפדפן כדי לאפשר פרסומות באתרים מסוימים תוך חסימת פרסומות באתרים אחרים”, הוסיפו אנשי ה-FBI.