בהמשך למאמציה להתגבר על משבר קמבריג׳ אנליטיקה, במסגרתו הודלפו פרטיהם האישיים של עשרות מיליוני משתמשים, הכריזה הרשת החברתית פייסבוק (Facebook) על תכונה חדשה שתושק באתר בעוד מספר חודשים ועשויות להיות לה השלכות דרמטיות על שוק הפרסום. מדובר באפשרות למחיקה מידית של כל היסטוריית הגלישה של המשתמש (Clear History), כפי שדווחה לפייסבוק על ידי אתרים ואפליקציות העושים שימוש בתכונות כגון כפתורי ״לייק״ וכלי הסטטיסטיקה של החברה.
פייסבוק עוקבת אחרי המשתמשים גם כאשר הם גולשים באתרים חיצוניים, לעיתים אף ללא ידיעתם. מידע זה משמש לצורך שיפור התאמת הפרסומות המוצגות ברשת, ולטענת החברה גם בכדי ״לשפר את החוויה באתר״. בקרוב, כאמור, תאפשר פייסבוק למחוק את כל המידע הזה, ולא לאפשר אגירה של פרטים נוספים. החברה תפסיק למעשה לעקוב אחרי המשתמש, פרט לזמן שאותו הוא מבלה בפיד העדכונים ובקבוצות הדיון בתוך פייסבוק עצמה.
בפוסט שעלה בבלוג החברה הרשמי מסבירה ארין אגן (Erin Egan), סגנית נשיא בפייסבוק האחראית על נושא הפרטיות, כי התכונה החדשה מפותחת בשיתוף פעולה ובהתייעצות מתמדת עם מומחים בתחום, אקדמאים ומשפטנים, ועל כן ידרשו עוד מספר חודשים עד שתעלה לאוויר.
“פייסבוק תאפשר למשתמשים למחוק את היסטוריית הגלישה שלהם”
GOOD JOKE