פייסבוק (Facebook) הכריזה במסגרת כנס המפתחים אותו ערכה בחודש מאי האחרון על עיצוב מחודש לאפליקציית מסנג׳ר (Messanger), במטרה להפוך את האפליקציה הפופולרית לפשוטה ונוחה יותר. לאחר שלבים שונים של בדיקות החלה השבוע הפצה נרחבת יותר של העיצוב החדש, כעדכון בצד השרת (כלומר – עדכון שאיננו מצריך הורדה והתקנה של גרסה חדשה במכשיר הטלפון החכם). אולם קבלת הפנים לה זכתה הגרסה החדשה כנראה לא הייתה מה שבפייסבוק ציפו לו.

במקום הכרת תודה על הממשק החדש והמראה המינימליסטי יותר, מאות משתמשים בחרו להתלונן דרך חשבונות הטוויטר (Twitter) והאינסטגרם (Instagram) על העיצוב המחודש. נראה כי לרובם מפריע כי רקע האפליקציה הפך כעת ללבן ובוהק, ללא כל אפשרות לשנות אותו לתצוגה כהה יותר. בפייסבוק אומנם הבטיחו אפשרות להפעלת האפליקציה במצב כהה (Dark Mode), אך זו איננה זמינה בגרסה שעשתה את דרכה למשתמשים.

בין אם בעקבות התגובות הזועמות, או בשל תקלה קריטית כלשהי שנתגלתה באפליקציה, בשעות האחרונות מגיעים דיווחים דווקא על תופעה הפוכה: משתמשים שכבר קיבלו את העיצוב החדש, אך זה לפתע הוחלף בעיצוב הוותיק והמוכר. מאחר ולא סביר כי פייסבוק תבחר לבטל לחלוטין את השקת הגרסה החדשה, כנראה שהחברה תחזור להפיץ אותה בקרוב, אולי לאחר סבב תיקונים או הוספת אפשרות לבחירת צבע רקע שאיננו בוהק (ומבזבז זמן סוללה).