במהלך החודשים האחרונים הוסיפה גוגל (Google) אפשרות ‘מצב כהה’ לאפליקציות רבות בפיתוחה, בהן YouTube (יוטיוב), Messages וגם המקלדת Gboard. עם הפעלתו של מצב זה, רקעי האפליקציה הופכים כהים במקום בהירים, עם תצוגה המדגישה את התוכן. אולם מסתבר כי מעבר לאסתטיקה, סבורים בגוגל כי מדובר ביתרון משמעותי גם לזמן הסוללה במכשירים המצוידים במסכי OLED.
אנשי החברה הציגו במהלך כנס המפתחים האחרון של גוגל נתונים התומכים בטענה זו: בעת הפעלת מצב המסך הכהה ב-YouTube צריכת האנרגיה פחתה ב-14% כאשר רמת הבהירות נקבעה על 50%, והחיסכון עלה לכ-60% כאשר רמת הבהירות נקבעה לדרגה המקסימלית. בעת תצוגה של מפה ב-Google Maps עמדה צריכת האנרגיה על 250 מילי-אמפר, בעוד שלאחר הפעלת התצוגה הכהה פחתה צריכת האנרגיה ל-92 מילי-אמפר בלבד.
במסכי OLED פיקסלים שאינם מופעלים אינם צורכים אנרגיה כלל, וזאת בניגוד למסכי LCD בהם התאורה האחורית חייבת להיות פעילה כל העת עבור כל המסך. לכן רקע שחור הוא למעשה רקע שרוב הפיקסלים המרכיבים אותו אינם דולקים באותו רגע, ומכאן אינם מבזבזים חשמל.
מיטב המוחות בגוגל ואיזה אדיוט החליט שמגרסאת לוליפופ המסכים יהיו לבנים בוהקים וכולם אמרו אמן.
כנראה שהוא פוטר סוף סוף.
לקח להם 4 שנים להבין שהלבן הזה גומר את הסוללה והעיניים?
מזל שאפשר להשתמש בלאנצ’רים ולבחור בערכת נושא כהה.
2010 קורא לכם (חלונות פון)
רק ב OLED! ברור. חבל שלא הוספתם את זה לכותרת המאמר…
ולכן כמעט בכל האפליקציות שלה אין אפשרות לרקע שחור או אפור…