פייסבוק (Facebook) הבטיחה לפני כחודש כי תשיק כלי חדש לדיווח על כמות הזמן שהמשתמש משקיע ברשת החברתית, וכעת כלי זה מגיע לאפליקציה הרשמית של החברה, כמו גם לאפליקציית שיתוף התמונות והסרטונים אינסטגרם (Instagram). מטרתו: הגברת המודעות לזמן אותו מבלה המשתמש מול מסך הטלפון החכם, ובמידת הצורך יצירת התראות והגבלות.

הכלי החדש, הזמין דרך תפריט ההגדרות בשתי האפליקציות, מציג ניתוח יומי של דקות ושעות שימוש. פייסבוק מאפשרת לקבוע הגבלת זמן יומית – בסופה תוצג בפני המשתמש התראה כי עבר את מגבלת הזמן שקבע לעצמו (ניתן להתעלם מהתראה זו ולהמשיך להשתמש באפליקציה). אפשרות נוספת היא השתקת ההתראות אותן מציגות האפליקציות למשך זמן קצוב, בין 15 דקות ל-8 שעות.

עדכון הכולל את הכלי החדש אמור להגיע לכלל המשתמשים במהלך השבועות הקרובים, למעט קבוצה אקראית המהווה כאחוז אחד מהמשתמשים, שתשמש כקבוצת ביקורת עבור פייסבוק – כלומר, תאפשר לה להשוות כיצד משתנים הרגלי השימוש של הגולשים בהשוואה לאלו שלא זכו לקבל את כלי ניהול הזמן החדשים.

״אנחנו רוצים לתת לאנשים את הכוח לקבל החלטות מודעות על כמות הזמן שהם משקיעים, ואיך הם רוצים להשתמש באפליקציה״, הסביר אמית רנדיב (Ameet Randaive), המנהל את תחום רווחת המשתמשים באינסטגרם. ״ייתכן שזה יפגע בחלק מנתוני החברה. זו הקרבה שאנחנו מוכנים לחיות איתה. בטווח הארוך זהו דבר חשוב לקהילה, ומשהו שאנחנו רוצים להשקיע בו״.