דומה שקשה היה לחמוק בשבועות האחרונים מהפרסומים אודות פרויקט Eva.Stories. מודעות הרחוב תחת הכותרת “אם היה אינסטגרם לילדה בשואה” וסרטון הקידום שהוקרן בכל מקום אפשרי משכו תשומת לב רבה מכל כיוון אפשרי.
ביממה האחרונה עלו לחשבון 70 פרקי הפרויקט, שצולם באוקראינה במשך 3 שבועות, בהשתתפות כ-400 שחקנים ובעלות של כ-3 מיליון שקלים. הפרקים מתחילים ב-13 בפברואר 1944 ונמשכים עד יוני של אותה שנה, ומספרים את סיפורה האמיתי של אווה היימן, ילדה יהודייה שחיה בהונגריה בזמן מלחמת העולם השנייה.
הפוסט הראשון מתוארך ליום הולדתה של אווה האמתית, בו החלה לכתוב את יומנה שעליו מבוסס חשבון ב-Instagram. לאחר יום הולדתה – שיוצרי הפרויקט בחרו לדחות ביומיים מסיבה לא ברורה – מתוארים חייה בסגנון האופייני, החל מהחברות הטובות והאהוב הסודי ועד לגירוש ברכבת למחנה ההשמדה אושוויץ, בו נספתה אווה ב-17 באוקטובר של אותה שנה.
מי שעומד מאחורי הפרויקט הם היזם מתי כוכבי ובתו מאיה, שסיפרו באינספור ראיונות לתקשורת הישראלית והבינלאומית כי הרעיון הגיע בעקבות קריאת ספרים כמו יומנה של אווה, שהתגלה על ידי אימה לאחר המלחמה ויצא לאור ב-1964, ויומנה של אנה פרנק, והתובנה שככל שעוברות השנים מהשואה הצעירים יודעים עליה פחות ופחות ומתקשים ‘להתחבר’ לסיפורי התקופה. לכן, הם חיפשו סיפור כזה שניתן להמירו למדיום הפופולארי ביותר בקרב בני נוער וצעירים, ובחרו ביומנה של אווה בשל פרק הזמן הקצר יחסית שהוא מתעד והעובדה כי שהוא אינו כולל תיאורים קשים מדי עבור בני נוער.
הפרויקט גרר גם ביקורת רבה, במיוחד על כך שהוא מוזיל לכאורה את זיכרון השואה – טענות דומות לכאלו שנשמעו לפני סוף המאה הקודמת נגד סרטים ושירים על השואה. אך נראה כי בדומה לסרטים ולשירים, הוא הצליח לקסום ללא מעט אנשים: נכון לבוקר, נכנסו לפרופיל של אווה 3 מיליון ישראלים, כ-740,000 איש עוקבים אחריה, 50% מתוכם בגילי 13-30, והפוסטים נצפו יותר מ-100 מיליון פעמים וחיפוש של הפרויקט מניב למעלה מ-200 מיליון תוצאות בגוגל.