גוגל (Google) הכריזה על שורה של חידושים בדפדפן האינטרנט הפופולרי כרום (Chrome), שנועדו להפוך את חווית השימוש לנוחה ומהנה יותר – בדגש על חסימת מודעות מעצבנות במיוחד. הסוג הראשון שייחסם הוא מודעות המעבירות את הגולש לעמוד אחר (Redirect), לעיתים ללא ידיעתו. בגרסה 64 של כרום, הצפויה לצאת במהלך השבועות הקרובים, העברה שכזו תבוטל כברירת מחדל ובמקומה תופיע התראה על קיומה של המודעה.

בהמשך יחל כרום לחסום שני סוגים נוספים של מודעות: כאלו שפותחות את תוכן המודעה בעמוד שבו המשתמש נמצא במקום לפתוח אותה בלשונית נפרדת, ופרסומות המתחזות לתוכן לגיטימי או מוסתרות תחת כפתורים אחרים, ולמעשה גורמות למשתמש להקליק עליהן בטעות. כל החידושים הללו הם פיתוח נפרד מחוסם הפרסומות (Ad Blocker) של כרום עליו כבר הכריזה גוגל בעבר, ויחסום באופן פרטני מודעות המכילות תוכן בעייתי או שקרי.

כל החידושים הללו צפויים להיכנס לתוקפם בחודשים הראשונים של שנת 2018, וגוגל ממליצה למפתחי אתרים להתכונן בהתאם ולהבטיח שאינם משתמשים באחת מהטכניקות אותן החליטה החברה לפסול.

את התכונה הראשונה, חסימת Redirect, ניתן להפעיל כבר עתה באופן ידני – היא חבויה תחת תפריטי ההגדרות של הדפדפן. העתיקו את השורה הבאה, הדביקו אותה בשורת הכתובת של הדפדפן כרום, ובחרו באפשרות הפעל (Enabled) בתפריט שייפתח: chrome://flags/#enable-framebusting-needs-sameorigin-or-usergesture.