כשבוע וחצי נותרו עד פתיחת תערוכת האלקטרוניקה הגדולה CES 2022, אולם לא בטוח שיהיה מה להציג בה – לפחות לא בגזרת החברות הגדולות. ביממה האחרונה התברר כי גם גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ואינטל (Intel) מבטלות את הגעתן לתערוכה בשל גל האומריקון המתפשט בארה”ב.
“עקבנו מקרוב אחר התפשטות של האומיקרון והחלטנו שזו הבחירה הטובה ביותר לבריאות ולבטיחות של הצוותים שלנו”, אמר דובר גוגל. “אנו נמשיך לשתף פעולה באופן הדוק הן עם CTA והן עם השותפים שלנו כדי לזהות ולתמוך בהזדמנויות וירטואליות ואנו מצפים לשתף את כולכם בחידושים האחרונים של גוגל”.
גם במיקרוסופט אמרו דברים דומים: “לאחר סקירת הנתונים העדכניים ביותר על התפשטות ה-COVID המתפתח במהירות, מיקרוסופט החליטה לא להשתתף באופן אישי ב-CES 2022”.
הדברים הללו מצטרפים להצהרות של החברות הגדולות שיצמצמו באופן משמעותי את הנוכחות הפיזית ב-CES או יוותרו עליה לגמרי. בין החברות שכבר קיבלו החלטה שלא לשלוח איש לתערוכה נמצאות אמזון (Amazon), מטא (Meta), טוויטר (Twitter) ורשת הסלולר T-Mobile. ענקיות נוספות כגון סוני (Sony), סמסונג (Samsung) עדיין לא שינו את תכניותיהן, אך עדכנו כי הן ״שוקלות צעדים״ בעקבות התנאים המשתנים.
חברת CTA, המארגנת של כנס CES, מתעקשת לשדר “עסקים כרגיל”, כאשר למעלה מ-2200 חברות אישרו השתתפות בתערוכה: “למרות שלאחרונה קיבלנו 42 ביטולי מציגים (פחות מ-7% מסך המציגים בתערוכה), מאז יום שישי האחרון הוספנו 60 מציגים חדשים.”
באי התערוכה יידרשו לשמור מרחק, להציג תו ירוק ואישור על חיסון או החלמה וכן לחבוש מסיכה בכל השטחים הציבוריים. במידה והכל יעבוד כשורה התערוכה תיפתח ב-5 בינואר ויום קודם לכן ייערכו מסיבות עיתונאים, אולם גם במקרה הזה לא בטוח שיש מי שייסקר את האירועים שכן הגופים הטכנולוגים הגדולים הודיעו גם הם שלא יגיעו.