עם ההשקה של Assassin’s Creed: Valhalla, יוביסופט (Ubisoft) ממשיכה ללטש את סדרת המשחקים הותיקה שלה כשהכותר החדש מביא שינויים אמיצים עם מקום חדש לגמרי והתמקדות בויקינגים בתקופת הפשיטות לאנגליה והמיתולוגיה הנורדית. האם אלו מבטיחים את מקומו בוָלְהַאלַה או שהוא עתיד למצוא עצמו בגהנום?
עולם קשוח אך שוקק חיים
ב-Assassin’s Creed: Valhalla נכנסים לנעליו של ויקינג בשם אייבור ועל פי בחירת השחקן זה יכול להיות גבר או אישה. בניגוד ל-Assassin’s Creed: Odyssey משמח לגלות שתצוגת המשחק של אייבור כגבר (בדיבובו של מגנוס ברון) או כאישה (בדיבובה של ססיל סטנספילד) שווים ואחד לא נופל מהשניה. כך שלא משנה באיזה דמות תבחרו לשחק לא תרגישו בחסרון כלשהוא מה שגם המשחק מאפשר להחליף בין הדמויות בחופשיות.
כאן גם המקום לציין כי התאמה האישית לא מסתיימת רק בבחירת המין וניתן גם עתה לבחור את צבע השיער, התסרוקת, הקעקועים והלבוש לצד השריון והנשקים השונים.
העלילה נפתחת בארץ מולדתו של אייבור, נורבגיה, אך בעקבות המאורעות השונות זה נאלץ לעזוב לאנגליה במטרה להתחיל מחדש ולהקים שם מושבה חדשה – מכניקת משחק חדשה עליה נרחיב בהמשך. ניכר כי לוחמיים ויקינגים חושלו בתנאים קשים שכן את החופים המוזהבים של יוון החמימה שפגשנו ב-Odyssey, מחליפים הפיורדים המושלגים המנוכרים של נורבגיה או הביצות האפלוליות של אנגליה בימי הביניים.
למרות שהמשחק מתרחש בסביבות מרשימות פחות מהכותר הקודם, יש לו את היופי והחן שלנו שכן עולם המשחק שוקק חיים ועוצב בקפדנות, כך את שמי נורבגיה מעטר הזוהר הצפוני ופיסות ההיסטוריה שפרוסות באנגליה עוצרות נשימה.
גם הפס הקול מושקע כתמיד כשפצפוץ העצים במדורה נשמע באוויר ורחש רוח הכפור מכניס לאווירה החורפית כך תשומת הלב לה זכה עולם המשחק מדוקדקת לא פחות מהדמויות הראשיות.
מפת המשחק גם לא עמוסה במאות סימנים של משימות צד ועתה אלה הוחלפו בסימנים של אוצרות, תגליות או אירועי עולם (World Events), מדובר במשימות קצרות במיוחד שזורות בעולם המשחק באופן אורגני ומציעות סיפור או מטלה קצרים שמסתיימים תוך דקות ומספקים טעימה מהאווירה באזור או הצצה קטנה לחייהן של דמויות המשנה במשחק.
יש גם מיני משחקים כמו אורלוג, משחק קוביות מאתגר, אתגר שתייה או קרב עלבונות בשם Flyting שמאפשרים לחוות את ההוויה הויקינגית של ימי הביניים. שזו האחרונה אף עוזרת עם פיתוח הדמות על ידי שיפור הכרזימה.
העולם המשחק העשיר של Assassin’s Creed: Valhalla מייצר השוואה המתבקשת ל-Red Dead Redemption 2 או ל-Witcher 3: Wild Hunt. אך בעוד שני אלה מציגים עולם פתוח גדול ומשכנע, עם ערכי הפקה סינמטיים די אחידים דווקא זה של יוביסופט נופל בגלל חוסר האחידות באיכות המשחק של דמויות המשנה או מקומות שנראים כאילו הם שוכפלו כדי למלא את עולם המשחק.
גרזנים שלופים
Assassin’s Creed: Valhalla זכה גם למראה סינמטי יותר בהשוואה לקודמיו, כשמצלמת המשחק קרובה מאוד לדמות. הדבר מתבטא במשקל של הדמות וגם במערכת הקרב, במיוחד בהמלכי הסיום שנראים ברוטאליים יותר מאי פעם, אם כי המשחק נותן את האפשרות לכבות את אלה בהגדרות.
בדומה למכניקת המשחקים שהחלה עם Origins, גם הפעם ישנה מתקפה מהירה, מתקפה כבדה, בריחה או הדיפה ואפשרות לבחור ביכולת מיוחדת מתוך שמונה בהן השחקן יכול להצטייד בכל רגע נתון.
ניתן להצטייד בנשק אחד ומגן או לאחוז בשתי ידיים בשני נשקים שונים (ואפילו שני מגנים) לסגנון המשחק המועדף. כשגם עולם המשחק יכול לסייע בקרב כשניתן להפיל על גבי האויבים השונים חפצים במתקפת פתע.
בניגוד למשחקים הקודמים בסדרה בהם היה ניתן לנצח גלים של אויבים על ידי לחיצה חוזרת על כפתור ההתקפה, כאן הדבר יבטיח מוות מהיר, שכן גם האויבים מגנים על עצמם ומצויידים במתקפות מיוחדות ששלא הדיפה מתוזמנת היטב יבטיחו מפגש מהיר עם מסך הטעינה מחדש.
למעשה מדובר במשחק ה-Assassin’s Creed הכי פחות סלחן בסדרה – מד החיים לא נטען באופן אוטומטי ולא ניתן להמשיך ולהכות במתקפות כבדות או להתחמק ללא הפסקה שכן אלה מרוקנים את מד הסְבוֹלֶת, שברגע האמת עלול למנוע מהשחקן את היכולת להדוף מכה קריטית.
Assassin’s Creed: Valhalla גם מאפשר לפתח את הדמות באופן נרחב שכן עץ השדרוג מסועף וכולל עשרות שדרוגים ופתיחה של יכולות קרב חדשות. תחילה נראה כי התצוגה של עץ השדרוג מעט בעייתית, בגלל שלא מוצגים בכל רגע נתון כל ענפי השדרוג, אלא רק לאחר ההתקדמות בבחירת השדרוגים השונים. מזל שהמפתחים מאפשרים בכל שלב לאפס את הבחירה ולנסות שילובים שונים של יכולות.
ניתן גם להימנע מקרבות דרך מערכת ההתגנבות, שהחזירה יכולות ישנות כמו להיטמע בתוך קהל כדי להסתנן למקום מסויים או לחמוק מהרודפים אותך. יכולות ההתגנבות מסייעות בניווט בתוך שטח עוין או בכיבוש מבצרים, אך ניכר כי הדרך העדיפה היא קרבות הפשיטה (Raid).
מדובר במכניקת משחק חדשה המאפשרת לפשוט על אזורים מסוימים, כשהמטרה היא להרוויח משאבים. ניתן טרם קרב הפשיטה להתנהג כמתנקש, לחמוק פנימה, לחבל בהגנות השונות או לדלל את כמות השומרים אך ויקינג אמיתי פושט קודם ושואל שאלות אח”כ כשהמטרה היא לפשוט על אזורים שונים במטרה להרוויח משאבים ולשדרג את המושבה.
וידאו: 30 דקות משחק ב-Assassin’s Creed: Valhalla
הבית הרחק מהבית
למעשה, מכניקת המושבה היא אחת המהנות מאז בניית הוילה ב-Assassin’s Creed II, בה על השחקן לשדרג את המושבה בכדי להקנות אחיזה על האזור. תחילה המושבה מתחילה כמספר אוהלים כשבניה של מבני קבע דורשת משאבים שונים, אותם ניתן להשיג באמצעות קרבות הפשיטה או עזרה לפלגים השונים בעולם המשחק.
מבנים שונים מאפשרים לשדרג את הציוד, משיכה של סוחרים שונים עם ציוד חדש, מסייעים בכריית משאבים ומאפשרים לזכות בפרסים שונים על ידי ביצוע פעולות בעולם המשחק כמו ציד ודיג.
ובכלל מהנה לראות עם ההתקדמות במשחק כיצד המושבה הולכת וגדלה ומתפתחת ממספר אוהלים ארעיים לכפר של ממש – בית – אליו מנחם לחזור בתום מערכת קרב ארוכה.
השורה התחתונה
Assassin’s Creed: Valhalla הוא הכותר ה-12 בסדרה או השלישי מאז שזו עברה אתחול קל עם Assassin’s Creed: Origin, שם הוחלט לאמץ יותר מאפיינים של משחקי תפקידים (RPG). גם זה ממשיך באותו מסלול שתוו Odyssey ו-Origin ולשחקנים שקיוו לחזרתה של המשחקיות המסורתית צפויה מעט אכזבה. עם זאת כי ניכר כי ביוביסופט לקחו לתשומת לבם המון ממשוב השחקנים בעקבות המשחקים הקודמים וזה לדעתנו מציע שילוב מאוזן של החדש מול הישן. מכניקות הפשיטה מהנות, הקרבות אינטנסיביים מאי פעם והמשימות הראשיות מרגישות סוחפות יותר מתמיד.
בנוסף, הוא נראה נהדר על קונסולות הדור הנוכחי והוא אף יותר מרשים על גבי קונסולות הדור הבא שזכו לא רק לשיפור גרפי אלא גם לשיפור בביצועים ושם המשחק פועל באבחנה של 4K וקצב של 60 פריימים/לשנייה התורם רבות במיוחד בעת הקרבות בהם התגובתיות מהירה ואנימציות חלקות יותר.
באותה נשימה כמו משחקי עולם פתוח אחרים גם Assassin’s Creed: Valhalla לא חף מבעיות טכניות, אך לא נתקלנו בכאלה קשות במיוחד או שעצרו לנו את התקדמות במשחק.
Assassin’s Creed: Valhalla נבדק על גבי קונסולת PlayStation 4 Pro והוא זמין עתה לקונסולות ה-PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ו-Xbox Series S/X וכן על המחשב האישי. המחיר הוא 269 שקלים.
לא. היינו שמים לב.
מצד שני לא ניסינו את כל הוריאציות ונתנו לאנימוס להחליט
לא נתקלתם בבאג של בחירת מין בהתחלה סתם בא לי לדעת
בנאדם אתה מדבר על הנסיך הפרסי אתה טועה זה כן מתקשר מאוד לסיפור של שושלת קרייד הבושה האמיתית תלמד איך לרשום אמונה באנגלית ואז דבר
המשחק מושקע מ-א ועד ש
משחק ברמה גבוהה מצטער לבאס אותך אבל כנראה אתה לא מבין כלום בחווית משחק , דרך אגב המשחק ממש לא מנשה לסחוט ממך כסף למעשה הוא בין המשחקים היחידים שאתה לא תשלם שקל אחד ועדין תהנה מכל מה שיש לו להציע כולל בגדים נשקים וספינות, הדבר היחידי שתשלם עליו זה הרחבות לסיפור (dlc) כמו שהיה באוריגין וכמו שהיה באודיסיי , וזה שווה את הכסף כי זה סיפור חדש מאפס .
המשחק גרוע ובכלל לא מייצג את המשחק אססין אלא רק סתם משחק שהוצא מהפח אשפה ונתנו לו תשם אססינס קריד כי קשה להם לחשוב על שם יותר טוב למשחק כל כך גרוע ברמה שהוא יכול להיות משחק לפיאס 1. גם ככה דיי לשקר על זה שהמשחק סבבה גם ככה רואים שזה משחק שרוצה תכסף שלך ותמורתו אין כלום אפילו לא הנאה ואין משהוא כיף שאפשר ללמוד גם מהמשחק אלא רק סתם לעשות משימות ולהיות הומו או סטרייט וזהו אין משהו אחר