לכולם זה כנראה קרה: חיברתם את המכשיר למטען והוא לא נטען. עכשיו אתם וודאי שואלים את עצמכם מה יכולה להיות התקלה: האם התקלה במטען? בכבל? אולי חלילה בטלפון עצמו? אז לפני שאתם רצים למעבדה לבדוק את הבעיה, נסו קודם בעצמכם את הפתרונות הבאים.
יש חשמל?
הדבר הבסיסי הוא קודם כל לבדוק שיש זרם חשמל. לא, לא צריך להכניס יד או מברג לשקע וחלילה להתחשמל, אלא פשוט נסו לחבר את מטען הטלפון לשקע אחר. אם אתם מטעינים דרך יציאת USB במחשב, החליפו לשקע אחר במחשב אבל ככלל – תמיד עדיף מטען קיר. אם אתם משתמשים במחשב נייח ולא נייד, עדיף לנסות ולהטעין משקע ה-USB האחורי. ייתכן, כפי שקורה במקרים מסוימים, שפשוט אין חשמל בשקע הקדמי.
טיפ: בשקעי USB, אפשר לדעת כי זהו שקע המסוגל לספק יותר אנרגיה אם צבעו כחול (USB 3.0) או אם יש לידו סימן של ברק.
בדקו את הכבל
אחת הרעות החולות של שוק הטלפונים היא אורך החיים הקצרים יחסית של כבלי הטעינה. אנחנו מגלגלים אותם, סוחבים אותם בתיק לכל מקום – דבר הגורם לא מעט פעמים לעייפות החומר וללחץ על החיבורים. לעתים מספיק רק כבל קרוע בקצה או גיד פנימי שנמתח כתוצאה מקיפול והכבל כבר לא יעבוד. יתרה מכך, הכבלים הפשוטים הנמכרים באתרי הקניות ברשת, בעיקר הסינים, לא איכותיים מדי ומלבד חוסר העמידות שלהם הם גם יכולים להיות אחראיים לטעינה איטית.
לא נגזים אם נאמר שרוב המקרים של חוסר טעינה נגרמים בסך הכל מכבל שפשוט שבק חיים – דבר שיעלה הרבה פחות מן הסתם בביקור אצל מעבדה. המלצה שלנו: רכשו כמה כבלים שיהיו לכם זמינים אבל הקפידו על מוצרים איכותיים (כמו לדוגמה של Ugreen, Anker). אמנם הדבר כרוך בהוצאה כספית, אך לפחות תהיו בראש שקט.
בדקו את שקע הטעינה
כפי שקורה במקרים מסוימים, יתכן והבעיה בכלל נעוצה בשקע הטעינה של הטלפון. במקרה הטוב השקע נוטה להיסתם עקב לכלוך, במקרה הרע מדובר בניתוק חומרתי הנגרם בחיבור שלו ללוח הראשי. לכן, בראש ובראשונה חשוב לבדוק ששקע הטעינה נקי מאבק ולכלוך מכל סוגיו (ניתן לנקות בעדינות באמצעות קיסם או שואב אבק קטן). כמו כן, יתכן והכבל כלל לא נכנס עד הסוף עקב התעקמות של אחד הפינים לכן כדאי להסתכל באזור החיבור ולבדוק האם אחד הפינים עקומים. אם זה המקרה, לא היינו ממליצים לכם לנסות וליישר אלא לפנות למעבדה.
החליפו סוללה
כמו בכל דבר בחיים, גם סוללת המכשיר עלולה לסבול מחיים קצרים או מכשל חומרתי שקורה מסיבה כזו או אחרת – לרוב שלא באשמת המשתמש. בהנחה ומדובר במכשיר בעל סוללה נשלפת, שלפו את הסוללה והתבוננו עליה מקרוב. אם במקרה הבחנתם בכך שהסוללה מעט נפוחה – קנו מיד סוללה חדשה ואל תטעינו את הטלפון מחשש להתלקחות.
אם המכשיר בשימוש מעל שנתיים ומד הסוללה מזייף, אם כבה בפתאומיות ולא נדלק עד אשר מחובר למטען – רוב הסיכויים כי מדובר בסוללה פגומה. אם הסוללה אינה נשלפת, יש לגשת לחנות ולהקפיד ולבקש סוללה מקורית, שכן סוללה חליפית לרוב אינה איכותית ואינה תספק זמן שימוש כמו המקורית.
החליפו שנאי
אם בתחילת הכתבה עסקנו במרכיבים החיצוניים, מלבד לכבל, בדקו גם את השנאי שמתחבר אליו (בהנחה ומדובר בשני חלקים נפרדים). לעתים המטען שובק חיים בשל עומס יתר או מספיקה גם רק נפילה על הרצפה כדי שיתרחש נתק באחד המעגלים. גם במקרה הזה מומלץ שתחזיקו יותר משנאי אחד בבית ואם אתם רוכשים אל תתפתו לרכוש את הזולים, אלא רק את המטענים הממותגים והאיכותיים.
כבו את המכשיר או את המסך
בעת הרצת משחקים כבדים או אפליקציות שונות שדורשות כוח עיבוד מקסימלי עת שהמכשיר נמצא בטעינה. באופן טבעי המשחק/האפליקציה שואבים כוח דווקא מהסוללה ולא משקע החשמל שבקיר. כצעד ראשון יש לכבות את המסך ולבדוק האם המכשיר מטעין באופן רגיל או לחלופין למזער את המשחק / אפליקציה למסך ריבוי המשימות. טיפ: רוצים שהמכשיר ייטען מהר יותר? הכניסו אותו למצב טיסה. מטבע הדברים, נטרול הקישוריות השונות מסייעות להטענה מהירה אבל הופך אתכם ללא זמינים.
בצעו שחזור / עדכנו גרסה
אם המכשיר שלכם מסרב להטעין מסיבה כזו או אחרת, יתכן והבעיה בכלל נעוצה דווקא בתוכנה ולאו דווקא בגלל כבל פגום או שקע טעינה. לעתים, בעת עדכון גרסה כזו או אחרת, מבצעות היצרניות שינויים במערכת ההפעלה. דבר זה יכול לגרום למכשיר להיטען יותר לאט. בראש ובראשונה חשוב לבצע איפוס, שחזור נקי והגדרת המכשיר מחדש – דבר שיכול ב-80 אחוז לפתור את הבעיה. על אחת כמה וכמה כשמדובר במכשיר ישן שמריץ מערכת הפעלה יחסית ישנה.
באופן כללי, תמיד רצוי ואף מומלץ לעדכן למערכת ההפעלה העדכנית ביותר (בהתאם לדגם המכשיר שברשותכם, כמובן). אבל יש לשים לב כי מחיקת המכשיר גם גורמת לאיבוד התוכן האישי שלכם, לכן בצעו זאת רק כאפשרות אחרונה.
אם כל זה לא עזר, כנראה שאכן יש לכם תקלת חומרה שדורשת ביקור במעבדה.
פרסום ראשון: 14.08.2016, 10:30
כל המטענים מטעינים לכולם ורק לי לא…. מה עושים?
אפשר לחמם עם מצית לכיוון החיבור של הפלאפון וזה מאפשר להטעין את הפלאפון במידה ואין תקלה של מטען או כבל או חשמל.
הסיבה היא בדרך כלל כי החיבור USB שבכבל (בצד שיותר קרוב לשקע החשמלי, לא בצד של הטלפון) לא מחובר עד הסוף למטען (מטען = החלק שמתחבר לשקע החשמלי שבקיר).
הוא לא נותן לי לעדכן גרסה הוא אומר לי רק אם יש לך מעל 30 אחוז סוללה
“באופן כללי, תמיד רצוי ואף מומלץ לעדכן למערכת ההפעלה העדכנית ביותר” לא אם יש לכם אייפון!!! לא ממליץ לבעלי אייפון לעדכן לגרסה העדכנית ביותר, מניסיון.
אני מת לדעת מאין זה בא. אני שנים עם אייפון (מאז ה-3G), מחליף כל שנה ומעולם לא שמעתי שטות כזו.
בכנות
זה בדיוק הענין, אתה מחליף כל שנה. אם תנסה להשאר עם אייפון 2-3 שנים, אתה תראה איך לאט לאט כל עדכון מאט אותו. אני מדבר מניסיון של 2 אייפדים וכל מיני אייפונים של משפחה. ממש לא מומלץ לעדכן מכשירי אפל הרבה פעמים.
לא נכון…
רק לישנים שבקושי סוחבים
לאייפון 6 למשל למה לא..
אייפון 5 עובד מעולה ומהר על גרסה אחרונה 9.3.4
בדיוק כמו האגדה שמכשירי אנדרואיד עובדים לאט, שלא נכונה
אין בעיות לא בזה ולא בזה
אבטחה ופרטיות באנדרואיד זה כבר משהו אחר (פרוץ מכל כיוון)
ישנים התכוונתי ל4s …
אייפון 6 פשוט לא עודכן כל כך הרבה פעמים. 5S כבר לאגי.
לא נכון , לאבא שלי יש 5s וזה לא לאגי בכלל ..
אולי 4s ואולי קצת חמש..
אחלה כתבה! מחכה לעוד!
שימושי ויעיל.
בקצרה:
כבל מקורי ומטען מקורי אחרים…
לא להשתמש בכל זבל שעולה שקל בEBAY
(לא כולם זבל ,אבל אם השקעתם אלפי שקלים במכשיר מטען מקורי שישמור עליו לא יהרוג אותכם)
סוללות רצוי רק מקורי או אנקר (לא מכיר עוד שאמינות כמוהן ,אם יש אשמח לשמוע…).
ודבר שני זה מגן רציני לא ב100 שקל + ביטוח במחיר סימלי (תקראו מה זה מכסה כמובן)
שיאומי, אחלה סוללות..
וגם יש את blitzwolf