האייפד 3 התקבל באהדה רבה בקרב המבקרים והמעריצים של אפל, ועל כך מעידה כמות המכירות שכן ב-72 השעות הראשונות למכירה נמכרו 3 מיליון אייפדים. מסך הרטינה, המצלמה המשודרגת ומעבד ה-A5X מספקים את הסחורה. אך סוגיה לא סגורה: הסוללה וכל מה שקשור אליה. אפל הגיבה והסבירה על "בעיית ההתחממות" של האייפד כפי שמשתמשים דיווחו עליה בעת השקות.

כדי לעמוד בעומס של מסך זולל הסוללה של האייפד 3 ביחד עם המעבד הגרפי שגם הוא אוהב לאכול הרבה מאוד חשמל, אפל הגדילה משמעותית את נפח הסוללה ל-42.5Wh או 11,560mAh, שזה כמעט פי 2 מאשר הסוללה שיש באייפד 2 והסוללה הכי גדולה שיש כיום לטאבלטים, כאשר המחיר היה שהאייפד שוקל כ-50 גרם יותר ועבה במספר מילימטרים לעומת קודמו, כל זאת כשמטען ה-10W ה"ישן" של האייפד נשאר. כשבוע לאחר יציאת המכשיר באופן רשמי, הגיע הזמן להתרשם מהסוללה, לטוב ולרע:

ע"פ המבחן שהאתר Engadget עשו, ב-50% כשתקשורת ה-HSPA+ (דור 3) דולקת, האייפד 3 הצליח להגיע ל-9:52 שעות, וב-LTE קיבלנו כרבע שעה פחות, 9:37 שעות. בסקירה שהאתר GSMarena עשה (כשלא פורטו לנו ההגדרות), האייפד 3 הריץ 9:43 שעות של וידאו רצוף עד אשר הגיע ל-10%. בגלישה באינטרנט עם Wi-Fi, גם אשר הגיעו עד ל-10%, האייפד 3 השיג 9:39 שעות של גלישה רצופה. אך יש הפתעה: לא רק שאפשר להוסיף עוד בערך כ-15-30 דקות לנתונים מהסיבה שהסוללה לא התרוקנה לגמרי, אלא גם שבאייפד 3 גם אם היא מגיעה עד 100%, היא ממשיכה להיטען.

כידוע, סוללות ליתיום מאבדות מאורך החיים שלהם אם הן מתחממות יתר על המידה, ובעקבות זמן הטעינה הארוך של האייפד 3 (ביחד עם הזרם היחסית נמוך שהוא מקבל), הוא מתחמם במהלך הטעינה. כדי להגיע ל-100% ע"פ מה שהמערכת מציגה על המסך, נצטרך בסה"כ 6:09 שעות. אך משום מה, גם כשהאייפד 3 מגיע ל-100% טעינה, הוא ממשיך להיטען עד לטעינה מלאה גם שעה אחרי. הזמנים המופיעים למעלה (לפחות של GSMarena) מציגים את הזמן שהאייפד 3 השיג ללא "טעינת האקסטרה" וגם עד להגעה ל-10% בלבד. אז בסה"כ, עם הטעינה המלאה, אנחנו מעריכים שניתן להגיע ליותר מ-10 שעות במגוון השימושים השונים.

אם משווים את הסוללה למתחרים, ובהתחשב ברכיבים הזוללי חשמל שאפל הכניסה בפנים, אפשר להגיד שבסה"כ מדובר בהישג נאה להגיע לזמני סוללה כאלה. כל שנותר לנו לקוות הוא ששנה הבאה האייפד 4 יגיע עם אותו מסך, רק דק יותר וחסכוני יותר בסוללה, ככה שלא נצטרך להגיע למצב של 7 שעות (?!) כדי להגיע להטענה מלאה.