אפל (Apple) פותחת בתכנית תיקונים לבעלי iPhone 6 Plus (אייפון 6 פלוס) בעקבות מספר תלונות של משתמשים רבים בחודשים האחרונים המתלוננים כי מסך המכשיר שלהם הושבת באופן חלקי ואינו מגיב למגע. זאת, כפי הנראה, בעקבות התביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה האמריקאית.
בהודעה לתקשורת שפרסמה אפל בדף הבית שלה, הודיעה כי משתמשי האייפון 6 פלוס שסובלים מהבעיה שהועלתה ברשת לפני מספר שבועות קרי, מלבנים אפורים שמופיעים בחלקו העליו של המסך וכן אי תגובה למגע בחלקים נרחבים של המסך – מוזמנים לתקנו בתכנית מיוחדת בעלות של 149 דולרים בכל אחת מחנויות Apple Store הרשמיות ברחבי העולם וביתר היבואניות והמפיצות הרשמיות. כמו כן, משתמשים שכבר תיקנו את האייפון שלהם במעבדות פרטיות יקבלו החזר כספי בגובה של 149 דולרים גם הם. עם זאת, מדגישה החברה כי התכנית תקפה אך ורק למשתמשים שהמסך שלהם אינו סובל מסדקים או שברים.
לדברי אפל, בעיית המסך ב-iPhone 6 Plus נובעת בעיקר מנפילה של המכשיר מספר פעמים על משטח קשה – מה שגורם להתנתקות משטח המגע המרכזי ובעקבותיו לאי תגובה של המסך. כמו כן היא מסבירה, כי סביר שמכשירים שאינם נפלו לא יסבלו מהבעיה המדוברת.
מספר ימים לאחר שהועלתה הטענה המדוברת, צוות מ-iFixit אישר כי אכן מדובר בבעיה שניתן לתקנה על-ידי החלפת רכיב המגע, ולטענת האתר אפל מתחמקת מאחריות. יחד עם זאת, מספר מעבדות אחרות שבדקו את אופי התקלה קבעו כי ניתן להבין מדוע אפל מתעקשת שלא לתקן את התקלה במסגרת שנת אחריות היצרן – שכן זו נובעת מחוסר זהירות מצד המשתמש עצמו.
זו לא התקלה הראשונה של iPhone 6 Plus, שכן בתחילת דרכו לפני כשנתיים דווח על פרשת בנדגייט המפורסמת, השם שניתן לתופעה בה המכשירים הללו היו רגישים במיוחד לכיפוף והתעקמות.
חחח לאתר הזה צריך לקרוא: משתמשי סמסונג מתנשאים עיליים חחח,
למה בכלל צריך לשלם? הם צריכים לספוג את זה.
כי האשמה היא גם על המשתמשים ולא רק על אפל.
“עם זאת, מדגישה החברה כי התכנית תקפה אך ורק למשתמשים שהמסך שלהם אינו סובל מסדקים או שברים.”
“לדברי אפל, בעיית המסך ב-iPhone 6 Plus נובעת בעיקר מנפילה של המכשיר מספר פעמים על משטח קשה – מה שגורם להתנתקות משטח המגע המרכזי ובעקבותיו לאי תגובה של המסך.”
יש פה סתירה.
באמת לא נכון להשוות את אפל לסמסונג במקרה הזה היות ומדובר בתקלת משתמש, נזק לקוח ולכן אפל לא מחוייבת לתקן ללא עלות. אצל סמסונג ב NOTE 7 זו הייתה תקלת יצרן מובהקת שהייתה חייבת להיות מטופלת אצל סמסונג. היחידה שמתעלמת מאחריות באופן עקבי ומתמיד היא LG שאצלה הלוחות אם נשרפים בכמויות אדירות ב G4 ועכשיו לאחרונה גם ב V10 וב G5 ולא נראה שהם עושים עם זה משהו.
This comment was deleted.
האמת שרק 11.5% מטומטמים מספיק והמספר יורד. האייפון יסיים כמו הבלקברי. אחוז המשתמשים יורד כל הזמן ויגיע בסוף לנקודה שכבר לא יהיה שווה כל כך לפתח אפליקציות בשבילו. מה שיקטין יותר את נתח השוק כמו כדור שלג.
לא, לא חצי מהעולם, רק 12 אחוז.
חברה מביכה שלא מוכנה לקחת אחריות.
שאפו לסמסונג שלא הכחישו לגבי התקלה בnote 7 ולא ניסו להתנער מאחריות ואף פיצו את הלקוחות.
השוואה לא במקום בכלל לדעתי. על מה שתקח אחריות? על כך שהמשתמש לא מספיק אחראי ודואג להפיל את המכשיר? חוץ מזה, אתה שוכח שבנוט 7 סמסונג הייתה חייבת לקחת אחריות כי היא האשמה הבלעדית ולא המשתמשים. במקרה הנוכחי, אך ורק המשתמשים אשמים
למה בשאר החברות זה לא קרה? למה בדגם של אייפן 6 לא פלוס זה לא קרה? למה בשאר האייפונים זה לא קורה? רק לקוחות של אייפון 6 פלוס מפילים מכשירים? מוזר לא? אפל יצרה מכשיר לא עמיד נקודה!!! עובדה שבמכשירים הקודמים והמאוחרים לא דיווחו על הבעיה. אבל ברור שאפל לא תיקח אחריות, הרי “אתה מחזיק את זה לא נכון”
אויש אתה מאמין לשטויות שאפל אומרת? מביך.
להרבה משתמשים ששומרים על המכשיר שלהם זה גם קרה, זה לא מהפלה של המכשיר אלא זה דבר שקורה עם הזמן.
לא סתם פתחו 4 תביעות ייצוגיות ב4 מדינות שונות (!!!) לגבי האיכות הדבקה ואיכות הבניה של המכשיר שהיו כלכך מזעזעים עד כדי כך שרכיבים התנתקו בתוך המכשיר בפתאומיות.
לא סתם מגישים תביעות ייצוגיות ב4 מדינות שונות. לא סתם המון משתמשים מדווחים על כך. לא סתם יש רעש תקשורתי גדול לגבי זה.
תפסיק להאמין לשטויות של אפל ותתחיל לחקור ותראה שאפל יצאו כלכך דושים ומגעילים.