האתר בילבורד מדווח כי אמזון (Amazon) עומדת להשיק כבר בשבוע הבא שירות מוזיקה חינמי שיוצע ללקוחות שאינם מעוניינים לשלם דמי מנוי חודשיים. בדומה לשירות החינמי של ספוטיפיי (Spotfiy), גם זה של אמזון יציע קטלוג מוזיקלי מוגבל ביחס לחבילות בתשלום, וגם בו ישולבו פרסומות בין השירים המושמעים.

שירות המוזיקה של אמזון, Music Unlimited, זמין כיום ללא תוספת תשלום ללקוחות ה-Prime של החברה בארצות הברית. ניתן גם לרכוש מנוי נפרד רק לשירות המוזיקה תמורת 9.99 דולרים בחודש, או מנוי המאפשר האזנה דרך הרמקולים החכמים של אמזון בלבד, בסדרת ה-Echo, תמורת תשלום של 3.99 דולרים בחודש.

אותם רמקולים חכמים אמורים להיות היתרון הגדול של אמזון בתחום, כאשר שירות המוזיקה החינמי עשוי להפוך למעשה לברירת מחדל עבור מיליוני לקוחות שכבר רכשו מוצרי Echo.

אמזון תתחרה עם ספוטיפיי כאמור, וגם עם שירות המוזיקה פנדורה (Pandora) המציע תחנות רדיו בהאתמה אישית בחינם, וכן שירות המוזיקה של אפל (Apple), שעקף לאחרונה את זה של ספוטיפיי בכמות המנויים המשלמים בארצות הברית – אם כי זה מאפשר אמנם תקופת התרשמות ארוכה יחסית בת 90 ימים, אך אינו מציע אפשרות להאזנה חינמית לאחר מכן.