אמזון (Amazon) כבר מזמן אינה רק קמעונאית ואתר קניות, ותחת חסותה מאוחסנים שירותי רשת רבים הניתנים דרך Amaznon Web Service. אולם תקלה נרחבת שהתרחשה בשעות האחרונות השביתה כליל את מערכות החברה וגם את המסייעת הוירטואלית אלקסה (Alexa).
לפי הדיווחים, משתמשים רבים מתלוננים על כך שהמסייעת אינה מגיבה לקריאות ושאילתות. “ניסיתי לשאול על מזג האוויר באמצעות ה-Echo Dot שבסלון הבית, ואז טבעת האור הכחולה נשארה מוארת במשך 15 שניות ללא כל תשובה”, אמר כריס וולץ’ מ-The Verger. “לבסוף נשמע צליל ואלקסה אמרה שאיבדה את קולה”.
מתברר כי התקלה כבר החלה בשעות הבוקר המקודמות, אז יישומים המסתמכים על שירותי ה-Amazon Web Service אינם פעלו כשורה כמו Slack ואפליקציות שונות. משמעות הדבר היא הרמקולים החכמים אינם יכולים לפעול כלל, שכן כל שאילתא או פקודה מתבצעת ישירות מול שרתי החברה.
אמזון אגב, השתעשע על מקרה שכזה בעצמה, בפרסומת שהעלתה לפני כחודשיים בסופרבול.