לאחר שדיווחנו כי חברת אמזון ׁׁׁ(Amazon) מתכננת להשיק את שירות הזרמת תכני הווידאו שלה בפריסה עולמית, הנה מגיעה ההודעה הרשמית: מהיום שירות “אמזון פריים וידיאו” (Amazon Prime Video) זמין ללקוחות ביותר מ-200 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם, בהן ישראל. בכך אמזון מצטרפת לנטפליקס (Netflix) שהשיקה את השירות שלה בתחילת השנה גם כן בישראל.
“המסע המופלא” של ג’רמי קלארקסון, ריצ’רד האמונד וג’ימס מאי, והסדרות “האיש במצודה הרמה”, “טרנספרנט”, “מוצרט בג’ונגל” ועוד יהיו זמינות לצפייה ישירה דרך המחשב או דרך אפליקציות, תמורת דמי מנוי חודשיים בסך של 2.99 דולר לחודש ל-6 החודשים הראשונים. זאת במחיר היכרות, הנחה של 50 אחוז מהמחיר המלאה של 5.99 דולר בחודש, וזאת לאחר 7 ימי ניסיון חינם.
הרישום לשירות פריים וידיאו מתבצע באתר ב-PrimeVideo.com, והצפייה בתכנים עצמם יכולה להתבצע בטלפונים חכמים וטאבלטים של אנדרואיד ו-iOS (אפל), Fire Tablets ומכשירי טלוויזיות חכמות נפוצים של LG וסמסונג. מנויי פריים וידיאו יכולים לצפות גם במאות תכניות טלוויזיה וסרטים פופולריים באנגלית ובגרסאות בעלות כתוביות ודיבוב בצרפתית, איטלקית, פורטוגזית וספרדית. חלק מהתכנים כולל כבר כתוביות בעברית ואף דיבוב עברי מלא, אולם האפליקציה היא באנגלית בלבד. המנויים יכולים גם להוריד את כל הסרטים ותכניות טלוויזיה למכשירים ניידים כדי לצפות בהם מאוחר יותר ללא חיבור רשת (offline) כמו בזמן טיסה, ברכבת ובכל מקום ללא תשלום נוסף.
מנויי פריים וידיאו יכולים גם לשלוט בכמות הנתונים שבהם הם משתמשים בעת ההזרמה וההורדה של סרטי הווידיאו, באמצעות בחירה בין הגדרות איכות חזותית טובה, טובה יותר או הטובה ביותר, אשר כולן מבוססות על טכנולוגיית הדחיסה של “פריים וידיאו”, המאפשרת שימוש בפחות נתונים מבלי לגרוע מאיכות התמונה. “המערכות הלומדות של אמזון פריים וידיאו, בוחרות אוטומטית בהגדרות הסטרימינג הטובות ביותר לכל לקוח בהתבסס על המכשיר שבידיו, מיקומו וספק האינטרנט שלו, וכך הן מספקות איכות צפייה משופרת וכמות הפרעות קטנה יותר גם כאשר מהירות תקשורת האינטרנט נמוכה או תנודתית מאוד.” אמרו אמזון בהודעה לעיתונות.
בנוסף הכריזה אמזון כי שירות אמזון פריים וידיאו יהיה זמין מעכשיו ללא עלות נוספת למנויי “אמזון פריים” בבלגיה, קנדה, צרפת, הודו, איטליה וספרד. בישראל, כאמור, שירות המשלוחים “אמזון פריים” לא פעיל ולכן הצפייה בתכנים זמינה רק למשתמשים שיירשמו ספציפית לשירות “פריים וידאו”.
״בכך אמזון מצטרפת לנטפליקס (Netflix) שהשיקה את השירות שלה בתחילת השנה גם כן בישראל״ – אז זהו, שממש לא.
אמזון פריים לא זמינה במכשירי Roku או פלייסטיישן בישראל, כך שה״הצטרפות״ שלה לשוק הישראלי עושה רושם מהוסס מאוד.
נטפליקס עשתה את אותה הטעות כשנכנסה לארץ, אך השכילה תוך קצת פחות משבוע (והתכתבויות שלי וכנראה של לא מעט אחרים) להרים את השלטר על האפליקציות שלה ב-Roku ובפלייסטיישן גם עבור לקוחות ישראלים. אמזון בינתיים רק עונה על מיילים בכך ש״אין אפליקציות כאלה של אמזון״ (שקר), או מודיעה בסוג של ביטול בשיחות תמיכה על כך ש״זה המצב כרגע, ואין לנו מידע על מועד בו האפליקציות האלה יהיו פתוחות לקהל מחוץ לארה״ב״. מבאס.
אנוי מנוי מרוצה של נטפליקס מאז נכנסו לארץ. לאמזון אצטרף רק כשיתייחסו אלינו כמו שצריך, ויאפשרו גם לבעלי Roku ופלייסטיישן בישראל לצפות בתכנים שלהם כמו בני אדם, בטלויזיה, ולא רק מול המחשב.
מישהו יודע מה המשמעות לגבי שימוש בטאבלטים של אמזון?
האם המערכת הפעלה תהיה פתוחה מעכשיו גם בישראל?
יש לי נטפליקס ואני מאוד מאוד(!) מרוצה. צופה בסדרות כמעט ורק שם, ונכון לעכשיו אני לא עומד בקצב שהם מעלים תכנים חדשים.
המחיר של אמאזון נשמע לא רע, אבל בינתיים אני אחכה קצת, לשמוע מה אנשים חושבים על זה.
אם משווים לנטפליקס זה לא משהו.. אין שם הרבה מבחר- לפחות בשבילנו