בחיים, כמו בחיים, אנשים מוכנים לעשות דרך ארוכה כדי שיהיו מקובלים או מכובדים בחברה. ובחיים כמו בחיים, רשתות חברתיות כיום זו הדרך להתחבר. ובחיים כמו כמו בחיים, מתברר כי לא מעט אנשים משקרים ברשתות החברתיות כדי להשיג את המטרה הזו וכדי להרגיש אתם עצמם. כך לפחות עולה ממחקר שביצעה חברת האבטחה קספרסקי (Kaspersky) שמרבה לבצע גם מחקרים חברתיים על הנעשה ברשת.

לפי הנתונים שפרסמה החברה קצת יותר מ-10% יספרו שהם נמצאים במקום אחר או עושים משהו אחר, מאשר במציאות, בכדי להבטיח לעצמם תשומת לב וכמה שיותר לייקים, ולכל האורך, גברים עושים את זה יותר מנשים. בכלל, מתברר שגברים יותר רגישים למעמדם ברשת החברתית: 24% מהם הודו שהם חושבים שאם פוסט שלה יקבל מעט לייקים, חברים יחשבו שהם לא פופולריים, וזאת לעומת 17% בקרב הנשים. 29% מהגברים אף סיפרו כי הם מתאכזבים אם מישהו חשוב להם לא עושה לייק.

כמו כן 14% מהגברים אמרו בסקר כי הו מוכנים לחשוף משהו חסוי אודות חבר לעבודה, בהשוואה ל- 7% מהנשים, ו-12% לחשוף משהו מביך אודות חבר , וזאת לעומת 6% בקרב נשים. ואם זה לא מספיק, 15% מהגברים הודו כי יפרסמו תמונה של חברים תחת השפעת אלכוהול, בהשוואה ל-8% מהנשים, ו-9% מהגברים מוכנים אפילו לפרסם תמונה של עצמם ערומים בהשוואה ל-5% מהנשים.

"בחיפוש אחר מעמד חברתי, יש אנשים שכבר לא מבחינים בגבול בין מה שנכון לשתף, לבין מה שעדיף להשאיר פרטי. עם זאת, המחקר מראה כי 58% מהאנשים מרגישים חוסר נוחות ואכזבה כאשר החברים שלהם מפרסמים תמונות שהם לא רצו שיתפרסמו בציבור. בסך הכל, אנשים צריכים להפוך מודעים יותר למידע שהם משתפים ברשתות חברתיות", אמר יבגני צ'רשנב, מנהל המדיה החברתית במעבדת קספרסקי.

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.