רעיון חדש של חטיבת המסכים מבית סמסונג (Samsung) מציג פתרון לבעיה מוכרת בכבישים – עקיפות מסוכנות. החברה חשפה לאחרונה קונספט חדש בשם "Safety Truck" (משאית בטיחות) שאותו הצמידה למשאיות המסע שלה.

מדובר במשאית לכל דבר ועניין, עם טוויסט. בקדמת המשאית מותקנת מצלמה אלחוטית, ובגב המשאית מורכב מסך גדול המורכב מארבע מסכים המחוברים יחדיו. המצלמה, שמסוגלת לצלם גם בלילה, מעבירה בשידור חי את המתרחש למסך שנמצא בגב המשאית, מה שמאפשר לנהגים שנמצאים מאחור לראות את הדרך שלפני המשאית. המטרה ברורה – להפוך את העקיפה למחושבת יותר ובטוחה יותר ובכך להציל חיי אדם. אב טיפוס ראשון נבנה ונוסה, ועבר בהצלחה, אם כי לא מדובר במוצר הסופי. כעת, החברה יוצרת קשר עם ממשלות ברחבי העולם כדי להעלות את נושא הבטיחות בדרכים באמצעות החידוש שלה על המשאית. אנחנו היינו שמחים לראות כמה כאלו בכבישים בישראל.

שתף:
-פרסומת-
חייל בשירות סדיר, גר באזור השרון אבל בקושי רואה את הבית. חובב טכנולוגיה וגיימינג מגיל קטן, כבר שנים מזגזג בין iOS ל-Android. מחכה שתאתגרו אותו ב-Call of Duty ואף פעם לא מפספס את ההזדמנות למירוץ ב-Need For Speed.
  • elchanan shochat

    לכבוד
    שר התחבורה והבטיחות בדרכים.
    מר ישראל כ"ץ.
    שלום רב
    הנדון : מניעת תאונות דרכים.
    ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי. המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה. ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי.
    אני מדבר על שימוש ב Precision Farming – לצורך. Precision Traffic
    בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים , והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים.
    מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה.
    מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים.
    צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה.
    המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית. לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך".
    השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה.
    "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה .
    פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק.
    יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים.
    לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים.
    כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות.
    כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם.
    המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש.
    הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד.
    הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך.
    Precision Traffic המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חינוך הנהגים.
    Precision Traffic משמש מדריך נהיגה, מלווה נהיגה, חונך נהיגה, שוטר ושופט . הדו"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד הרישוי.
    לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים. שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך.
    אין הרתעה ללא ענישה.
    אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
    תעבורה מדויקת Precision Traffic הגישה החדשה לניהול ובקרת תעבורה, בשימושה המבצעי, תעזור לשוטרים לבצע אכיפה ואיתור עברייני תנועה בכל סוגי עברות התנועה. להלן הפירוט :
    עברות בתחום רכב – לעצמו :
    1 – אי חגירת חגורת בטחון.
    2 – לחץ נמוך בגלגלים.
    3 – אי הדלקת אור.
    4 – ועוד.
    עברות בתחום יחסי רכב – דרך :
    1 – נסיעה במהירות מופרזת.
    2 – אי ציות לתמרור עצור.
    3 – מעבר על קו לבן.
    4 – תנועה בנתיב לא מורשה.
    5 – אי ציות לרמזורים.
    6 – מעבר על אי תנועה.
    7 – עליה על מדרכות.
    8 – חסימת דרך תוך כדי פגיעה בזרימת התנועה.
    9 – השתלבות לא מותרת.
    10 – פניות לא על פי הכללים ודרישות החוק.
    11 – ועוד.
    עברות בתחום יחסי רכב – רכב (רכב אחד ביחס לרכב השני) :
    1 – אי שמירת מרחק בין רכבים.
    2 – עקיפות מסוכנות.
    3 – אי מתן זכות קדימה בהשתלבות.
    4 – עקיפה מצד ימין.
    5 – עצירה פתאומית בדרך סואנת ללא סיבה סבירה.
    6 – התפרצות מסוכנת לדרך סואנת.
    7 – ועוד.
    עברות בתחום יחסי רכב – רכב – דרך:
    1 – עקיפה לפני מעבר חציה.
    2 – אי ציות לתמרור האט ותן זכות קדימה.
    3 – מעבר מנתיב לנתיב בדרך רב נתיבית סואנת.
    4 – ועוד.
    אפשרויות נוספות :
    1 – הכוונת התעבורה והפניה לכבישים לא עמוסים.
    2 – התראה מראש לנהגים על פקקים.
    3 – שינוי אורך פאזת הרמזורים בהתאם לעומס הצפוי על הכבישים.
    4 – לימוד התנהגויות גלובליות והוצאת מסקנות לגבי תופעות חוזרות ונשנות.
    5 – אפיון התנהגויות אופייניות והתאמת התשתיות בהתאם.
    6 – לימוד העומסים התחבורתיים והוצאת מסקנות בהתאם.
    תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא.
    כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 E. mail : elchanan@agrosif.com .
    נייד : 2240083 – 055.
    בברכה
    אלחנן שוחט

  • א.א

    כבר היום יש באוטובוסים ומשאיות מצלמה לרוורס ולא שמעתי על בעיה של גנבות . בקשר למסכים הם יכולים להיות ללא חיבורים סטנדרטים , ברזולוציה נמוכה אולי אפילו ללא צבע .תוסיף יחס אורך רוחב של1:1 והמסכים כבר מאוד לא אטרקטיביים לגנבה

  • ishay

    איך מאבטחים את הדבר הזה בלילה ?
    לא לכולם יש מקום חניה מאובטח
    בכלל זה מדהים מחר נעצור ברמזור ופשוט נראה פרסומות על משאיות

    רק חסר שאיזה שתוי יעיף על זה את הבירה…..

  • אנונימי

    כי אף אחד לא יגנוב את המסכים. או את המצלמה