ארגון מוזילה (Mozilla), הארגון הוולונטרי שעומד מאחורי היצירה של פיירפוקס (Firefox) חושב על אפשרות שיתוף מידע חדשה בין הדפדפן לאתרי אינטרנט מסוימים. מדובר בשיתוף מידע בו הדפדפן יעביר באתרים מסוימים מידע על התחומים המעניינים את הגולש, כך שהאתר יידע להבליט סיפורים, חדשות ושאר תכנים בהתאם. הגולש לא יצטרך לחפש אותם באתר, אלא יראה אותם לפני כל שאר התכנים שמציע האתר. המטרה, לפי אנשי הארגון, היא לעזור למשתמשים לאתר מידע שרלבנטי מבחינתם יותר בקלות כשמצד שני בעלי האתרים יזכו למעורבות גבוהה יותר של הגולשים, פחות קפיצות החוצה מהדף הראשי של האתר בגלל שלא מוצאים תכנים מעניינים, ואפילו נאמנות גבוהה יותר של הגולשים לאתרים שמספקים להם את התכנים שהם מחפשים.

לפי פוסט שפרסם ג'סטין סקוט, מנהל מוצר במעבדות מוזילה (Mozilla Labs), אנשי הארגון עורכים מזה זמן מה ניסויים בהם נבדקים הקשרים שניתן ליצור בדרך זו. כך, לדוגמה, שפיירפוקס מזהה שהגולש אוהב גאדג'טים, מכוניות מרוץ ומירוצי סוסים. בזמן הגלישה באינטרנט, בעת שמגיעים לאתרים מתאימים שיודיעו על כך, אתרים שיודעים להתאים תכנים לפי תחומי העניין של הגולש, ניתן יהיה לבחור את הרשימה הזו עם האתר כדי שיציג את התכנים הרבלנטיים. בהתאם, ובאופן דומה, בעת ביקור ב-Firefox Marketplace יוצגו יישומים מתאימים, גם אם זה הביקור הראשון של הגולש.

ומה עם אבטחת מידע ופרטיות? לפי סקוט מערכת היחסים הזו לא תשתמש בקובץ ההיסטוריה של הגולש, כך שהפרטיות שלו לא תפגע. ההעברה היחידה תהיה של רשימת תחומי העניין בה לגולש תהיה שליטה מלאה, וזאת בנוסף ליכולת שלו לשלוט באישורים שיינתנו לתארים שירצו להשתמש ברשימה הזו. "אנחנו רוצים לראות יותר התאמה אישית ברשת מצד אתרים גדולים וקטנים, אכבל בדרך שקופה שמשאירה את השליטה בידי הגולש", הוא כתב.

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.
  • משתמש אנונימי

    שיהיה להם בהצלחה אם הם באמת חושבים שיצליחו בזה
    במקום לרכז את התוכן ככול עבודם מצפים שבעלי אתרים יעשו בשבילהם כול הכבוד מוזילה…