מיקרוסופט (Microsoft) השיקה לאחרונה צ’ט בוטית חדשה, לה העניקה את השם Zo (זו), בתקווה שבסיבוב הנוכחי זה יצליח לה. כזכור, Tay (טאי), הצ’אט בוטית שהחלה לפעול בחודש מרץ השנה ושנועדה להגיב לציוצים בטוויטר (Twitter), למדה מהמשתמשים האחרים מהר מדי סגנון דיבור בוטה ולא רצוי, שכלל הערות גזעניות והומופוביות, ושהביא לסיום תפקידה בטרם עת, למגינת לבה של החברה מרדמונד שניבאו לה עתיד יותר זוהר.
כעת, לאחר מספר חודשים בלבד, ובתקווה שהצ’אט בוט החדש לא יהפוך גם הוא למיזנתרופ מקלל, Zo נשלחת לזירה אבל לעת עתה היא מאוד מצומצמת. מיקרוסופט מגבילה בינתיים את השימוש בה רק למסגרת של Kik (קיק), שירות שיחות מידיות צנוע יותר שמספק כנראה פלטפורמה מתאימה יותר לשלב הניסוי והתהייה אודות Zo.
המערכת מבוססת האינטליגנציה המלאכותית המכונה Zo היא כנראה גרסה אנגלית לצ’אט בוט הסיני של מיקרוסופט שנקרא Xiaoice. משתמש שנכנס בפעם הראשונה למערכת עובר ‘מבחן אישיות סופר-מקוצר’ בוא הוא נשאל שאלות שונות שאמורות להקנות תובנות אודות האישיות שלו. רק לאחר מכן מוכנה Zo להתחיל לדבר, אבל אל תנסו לשאול אותה על תוצאות הבחירות בארצות הברית, לדוגמה, כי היא לא מדברת על פוליטיקה. כנראה שזו אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע בעיות.
יש להניח ש-Zo נועדה בעיקר לצורך מענה ויצירת קשרים עם בני הדור הצעיר. ניתן למצוא אותה על ידי חיפוש בוטים, וב-Kik יש הרבה מהם. על פי הסטטיסטיקות של DMR, למעלה מ-60% מהמשתמשים בבוטים ב-Kik הם בני נוער בגילאי 13-19, וכ-40% מכלל המשתמשים האמריקנים בשירות ההודעות של Kik הם מבוגרים או בני נוער צעירים.
בכדי לנסות לשוחח עם Zo יש להוריד את Kik לטלפון החכם, להגדיר את החשבון, להקיש על סימן הפלוס בפינה הימנית העליונה ולבחור ב-Discover Bots. בשלב הזה ניתן לחפש ספציפית את Zo.ai ולהתחיל לקשקש עמה.