לאחרונה דווח שפחות מחודש מהשקתם של מכשירי האייפון 6, והמכירות של הסמארטפונים החדשים מבית אפל (Apple), הי הצליחה להכפיל פי שניים מאלו של מכשירי האייפון 5s וה- 5c במהלך אותו פרק זמן, כשהמכירות צפויות לגדול אף יותר. בחברה מתכננים להשיק את המכשירים במדינות נוספות עד סוף 2014, כשכבר כעת נראה כי הביקוש הולך וגודל, ורק בסין לבדה המכירות המוקדמות עברו את רף 5 מיליון המכשירים ב- 24 השעות הראשונות למכירתם.

עם או בלי הפלוס?
אותם דיווחים גם ציינו שלמרות שנראה כי הביקוש למכשירי האייפון 6 גבוה יותר מזה של מכשירי האייפון 6 פלוס, המציאות בשטח היא קצת שונה, כאשר הביקוש של המכשירים הוא כמעט שווה בשווה. האתר Digitimes מדווח שלפי מקורותיו בשרשרת האספקה והייצור של אפל עולה שהיחס אפילו מתחיל להיות לטובתו של האייפון 6 פלוס הגדול יותר, דבר שתפס את אפל בהפתעה גמורה, כאשר החברה מתחילה לפעול כדי לשנות את היקפי הייצור של המכשיר הגדול יותר, בהתאם לדרישה. Digitimes מציינים כי שינויים אלו עשויים לצמצם את היקפי הייצור של האייפון 6 בכ- 3 עד 4 מיליון יחידות לטובת ייצור גדול יותר של מכשירי ה- 6 פלוס.

יש לציין ששינויים אלו, אם הם אכן נכונים, נעשים לפני ההשקה הרשמית של מכשירי האייפון בשווקים מתפתחים ובראשם סין. כניסתם הרשמית של מכשירי האייפון 6 לשווקים אלו עשויה להגדיל את הביקוש למכשירי ה- 6 פלוס, אפילו עוד יותר. זאת עקב דפוסי השימוש בסמארטפונים בפרט ובטכנולוגיה בכלל באותם שווקים מתפתחים, כאשר השוני הוא תולדה של מצב סוציו-אקונומי שונה ועוד. כך למשל אם במדינות מערביות יותר בהן השכר הממוצע הוא גבוה יותר, מה שמאפשר לצרכן הממוצע לרכוש מחשב, סמארטפון ואולי אפילו טבלט, כשכל אחד מהם משמש לצרכים שונים. שהרי במדינות מתפתחות השכר הממוצע נמוך יותר, מה שגורם לצרכן הממוצע להחליט בין מחשב, סמארטפון וטאבלט. לאור העובדה שסמארטפון הוא כלי תקשורת מרכזי יותר, שהרי הבחירה תהיה לרוב לכיוון הזה, מה שיוצר מצב בו גודל המסך הוא פקטור מרכזי בשיקולי הרכישה של סמארטפון, דבר שעד כה הפך את מכשירי הפאבלט הגדולים יותר של סמסונג לאטרקטיביים במיוחד בשווקים אלו ובראשם סין.

עוד בנושא

אולם ייתכן, שעם הזמן הדרישה הכללית למכשירי האייפון 6 תהיה גדולה יותר מזו של מכשירי האייפון 6 פלוס, אך נראה כי הפער לא יהיה גדול כל כך, כמו למשל זה של מכשירי האייפון 5s לעומת מכשירי ה- 5c, בשנה שעברה. מה שכן, יישור הקו של אפל בתחום גודל מסכי הסמארטפון, עם שאר המתחרות שלה יצר מצב בו סמארטפונים עם מסכים גדולים יותר הוא עובדה קיימת, דבר שללא כל ספק מחזק את מעמדו של הסמארטפון ככלי המחשוב המרכזי על חשבון מוצרים טכנולוגים אחרים.

יפגע במכירות ה-iPad?
יש לא מעט סברות לפיהם מכשירי האייפון החדשים יפגעו במכירות של האייפדים ובעיקר במכירות של האייפד מיני הפופולרי, שאך לפני כשנה קיבל שדרוג מהותי למפרט שלו עם מסך רטינה. דיווח נוסף של Digitimes מציין שיתכן מאוד שמכשירי האייפון 6 החדשים, לא פוגעים רק במכירות של טבלטים, אלא אפילו במכירות של מחשבים ניידים, כאשר הוא מציין שבחודש אוגוסט המכירות של מחשבים ניידים נפגעו בצורה משמעותית, כשהסברה היא שהירידה המשמעותית בביקוש למחשבים הניידים במהלך חודשי הקיץ, אחרי שבמהלך השנה הביקוש היה יחסית חזק, נבעה בגלל הציפייה למכשירי האייפון 6 החדשים.

כתב: נתי שוחט ופורסם לראשונה באתר iPhones