הגרסה הבאה של DirectX, ממשק התכנות למשחקים בחלונות של מיקרוסופט (Microsoft), הלו היא גרסה 12, תציע במקביל לשיפור בתצוגות הגרפיות של המשחקים גם צריכת אנרגיה רצינית במטרה לאפשר לשחקנים להריץ גם בטאבלטים משחקים זוללי משאבים מבלי לקצץ באופן קיצוני במשך חיי הסוללה.
לפי החברה בבדיקות שהורצו בטאבלט שמבוסס על מעבד של אינטל (Intel) המעבר מ-DirectX 11 ל-DirectX 12 מוביל לחסכון בצריכה האנרגיה של המעבד הראשי ב-50% ויותר. במקביל, ובאופן משלים, אם שומרים על רמת צריכת האנרגיה, ניתן במקום זאת להגיע לשיפור ביצועים של כ-50% אם משתמשים בגרסה 12 של DirectX במקום בגרסה 11 של הממשק.
“החיסכון באנרגיה מגיע ישירות מהשיפורים היעילים שמקבלים בעת השימוש ב-DirectX 12”, נכתב בבלוג המפתחים הרשמי של ה-API. גישה ישירה לחומרה ברמה גבוהה מתמיד מאפשרת ליישומים לשפר באופן משמעותי את השימוש במעבד, וכך הם יכולים להציג סצנות מורכבות באופן קיצוני בצריכת כוח מופחתת באופן משמעותי.
מה הם לא יעשו בשביל לנסות להעביר אותנו לחלונות 8
מתי יוצא?