לא, לא היה צריך את הסקר של PayPal כדי לדעת שהישראלים ממוקמים במקום מאוד גבוה בצמרת הקניות באינטרנט, מיד אחרי אוסטריה ואירלנד, וכי למה? הסתכלו על חג הקניות שהסתיים בימים אלה – Black Friday או Cyaber Monday, ואם נתעלם לרגע מהעובדה כי מדובר בכלל בחגי קניות אמריקאים, גם חנויות רשת רבות בארץ הצטרפו לחגיגה.

אבל מהיכן הישראלים קנו? הנחת העבודה שלי לפחות, היא שהישראלי הממוצע, זה שכבר יושב על המחשב ובכוונתו לרכוש מוצר בין אם זה בארץ או בחו"ל, עושה השוואת מחירים טוב טוב ובודק כי המחיר אכן אטרקטיבי. כמי שיושב מאחורי הקלעים ורואה על מה אתם מקליקים באתר, אפשר לומר בפה מלא – אתם אוהבים קניות ברשת, ועוד יותר קניות באתרים מעבר לים.

כבר לא מדובר רק בדור הצעיר, זה שמוכן לקחת את הסיכון ולרכוש מוצר שאין לו אפילו משלוח לישראל באמצעות חברת שילוח כזו או אחרת כדי לחסוך עשרות או מאות שקלים בהשוואה למחירו בארץ. מדובר גם בדור המבוגר יותר, מי שעד לפני מספר שנים חשש בכלל להשתמש בסמארטפון. היום הדור המבוגר הזה כבר גולש להנאתו בחנויות הרשת הרבות וכבר יודע מה הוא רוצה להזמין.

אנחנו מדינה קטנה, וטרנדים טכנולוגים, טובים יותר וטובים פחות, תופסים כאן כאש בשדה קוצים. כמובן אי אפשר להתעלם מההיבט של יוקר המחיה ורכישה מאתרים בחו"ל חוסכת ולו במעט, את הכספים הנוספים שלעיתים אנו נאלצים להוציא כאן בחנויות בישראל על אותו מוצר בדיוק.

אז לא, זה לא רק טירוף קניות, אמריקניזציה או כל תיאור אחר שאפשר להדביק לשיגעון הזה. זו גם צרכנות נבונה. רק שמישהו בממשלה לא יחליט מתישהו לשים לזה סוף.

הטור פורסם לראשונה בניוזלטר השבועי. רוצים לקבל את כל העדכונים אחת לשבוע? הרשמו כאן. מעדיפים מקוצר ויומי? הרשמו כאן.

התמונה באדיבות Shutterstock

שתף:
-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.