לא, לא היה צריך את הסקר של PayPal כדי לדעת שהישראלים ממוקמים במקום מאוד גבוה בצמרת הקניות באינטרנט, מיד אחרי אוסטריה ואירלנד, וכי למה? הסתכלו על חג הקניות שהסתיים בימים אלה – Black Friday או Cyaber Monday, ואם נתעלם לרגע מהעובדה כי מדובר בכלל בחגי קניות אמריקאים, גם חנויות רשת רבות בארץ הצטרפו לחגיגה.

אבל מהיכן הישראלים קנו? הנחת העבודה שלי לפחות, היא שהישראלי הממוצע, זה שכבר יושב על המחשב ובכוונתו לרכוש מוצר בין אם זה בארץ או בחו"ל, עושה השוואת מחירים טוב טוב ובודק כי המחיר אכן אטרקטיבי. כמי שיושב מאחורי הקלעים ורואה על מה אתם מקליקים באתר, אפשר לומר בפה מלא – אתם אוהבים קניות ברשת, ועוד יותר קניות באתרים מעבר לים.

כבר לא מדובר רק בדור הצעיר, זה שמוכן לקחת את הסיכון ולרכוש מוצר שאין לו אפילו משלוח לישראל באמצעות חברת שילוח כזו או אחרת כדי לחסוך עשרות או מאות שקלים בהשוואה למחירו בארץ. מדובר גם בדור המבוגר יותר, מי שעד לפני מספר שנים חשש בכלל להשתמש בסמארטפון. היום הדור המבוגר הזה כבר גולש להנאתו בחנויות הרשת הרבות וכבר יודע מה הוא רוצה להזמין.

אנחנו מדינה קטנה, וטרנדים טכנולוגים, טובים יותר וטובים פחות, תופסים כאן כאש בשדה קוצים. כמובן אי אפשר להתעלם מההיבט של יוקר המחיה ורכישה מאתרים בחו"ל חוסכת ולו במעט, את הכספים הנוספים שלעיתים אנו נאלצים להוציא כאן בחנויות בישראל על אותו מוצר בדיוק.

אז לא, זה לא רק טירוף קניות, אמריקניזציה או כל תיאור אחר שאפשר להדביק לשיגעון הזה. זו גם צרכנות נבונה. רק שמישהו בממשלה לא יחליט מתישהו לשים לזה סוף.

הטור פורסם לראשונה בניוזלטר השבועי. רוצים לקבל את כל העדכונים אחת לשבוע? הרשמו כאן. מעדיפים מקוצר ויומי? הרשמו כאן.

התמונה באדיבות Shutterstock

שתף:
-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.
  • שמעון

    מי אתה חושב שקובע את המבצעים בארץ ובחול? הספק או החנויות, חנות בודדת יש לה כוח קניה קטן מאוד וגם רשת של כמה חנויות יש להם כוח קניה קטן מאוד, הספקים קובעים את המבצעים ולצערנו בארץ הם לא עושים את זה כל כך…

  • אורי

    הסוחרים בארץ פשוט כורתים את הענף ממנו הם מתפרנסים.
    מדי שנה עוד אחוז מהמכירות עוברות מעבר לים והכל באשמת הגרידיות של הסוחרים.

    אם מוצר יחד עם משלוח עולה חצי ממה שעולה כאן, וגם לא צריך לדבר עם אף אחד ולשמוע "הדגם שהזמנת בדיוק לא במלאי, יש לי דגם אחר בתוספת של 500 שח" – כנראה שמשהו פה בארץ לא בסדר.

  • רון כהן

    הבעיה שבארץ זה בדיחה מה שהחנויות עושות זה מפרסמות את אותם מבצעים שיש בכל השנה וקוראות לזה בלאק פריידי אבל תכלס זה לא
    עובדים על אנשים בעיניים

    • Maor Bar

      כן. או שמעלים מחירים ואז נותנים הנחה כדי לחזור למחיר המקורי.

  • Maor Bar

    אני מסכים עם השורות האחרונות של הטור.
    אנחנו קונים בחו"ל כי ברוב הפעמים זה זול יותר. נקודה.
    לאט לאט פשוט יותר אנשים מבינים את זה ובגלל זה אנחנו ממוקמים במקום גבוה ברכישות אונליין.

  • דן

    השנה באמת לא היה שום דבר מעניין בארץ.

  • אריאל

    מבצעים?
    מבצע שמשווה את המחיר למחיר חול במהלך השנה לא משתלם ..
    פחות קשור לממשלה ויותר קשור לזה שאנחנו בתור צרכנים לא מוכנים להעניש (=לא לקנות) את מי שמוכר במחירים מופקעים ..