ה-Galaxy S3, נתפס כחדשני יותר.

בעולם הטכנולוגיה נהוג להתייחס בעליצות, או שלא, למעריצים של מוצרי אפל (Apple) כאל חברי כת, זאת כעדות לנאמנות הלקוחות הגבוהה לה זוכים המוצרים השונים שמייצרת החברה, ולא משנה מהם ולא מה מחיריהם. אך נראה כי בחומות הגבוהות שהונחו מסביב לכת לכאורה מתחילים להיווצר סדקים כי מתברר שחבריה מתחילים לפזול גם לכיוונים אחרים, או יותר נכון, למוצרים של חברות מתחרות.

זה לא נורא להיות מקום שני

ה-Galaxy S3, נתפס כחדשני יותר.

בסקר שנערך על-ידי חברת 'ברנד קיי' (Brand Key) המתמחה בבחינה של חוזק המותג, נשאלו כ-39-אלף לקוחות איזה מכשיר טלפון-חכם יש להם היום והאם ומה המכשיר הבא שהם מתכוונים לקנות. בסקר של השנה נמצא לראשונה, כי סמסונג (Samsung) עקפה את אפל במדד נאמנות הלקוח, וכי יותר לקוחות מביעים נאמנות כלפי מכשירי טלפון-חכם מתוצרת סמסונג מאשר אלו המביעים נאמנות לטלפונים של אפל, למעשה מוסיף רוברט פאסיקוף, מנכ"ל ברנד קיי, כי "תוצאות הסקר תואמות את נתח השוק הגבוה לו זוכים מכשירי סמסונג". עוד הוא מציין כי "נראה כי הלקוחות מחפשים מותג אשר מציע חדשנות". השנה אפל נתפסה כנגררת אחרי המתחרות שלה ו-"רק לאחר שחברות אחרות השיקו ומכרו בהצלחה מחשבי-לוח בעלי מסך קטן אפל השקיה את האייפד מיני – היא פשוט הגיבה".

אחרי סמסונג ואפל שכבשו את שני המקומות הראשונים ניתן למצוא במקום את השלישי (למרבה ההפתעה) את חברת LG, אל המקום הרביעי הצליחו להגיע בתיקו נוקיה (Nokia) וסוני (Sony). ואולם אם בוחנים את המספרים שפורסמו בשבוע שעבר, אפל חולשת על 36.3% משוק הסמארטפון האמריקאי בהשוואה ל-21% לסמסונג ו-10.1% ל-HTC (מקור)

שתף:
-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.
  • שי

    רק מההתגוננות של אנשי אפל ניתן לראות שהם מרגישים שהמערכת שלהם לא מספיק טובה.

    חברים. אפל הופכת להיות לחברה של אנשים מיושנים. במשפחה שלי רק ההורים שלי רוצים אייפון.

  • פיפוש

    חברים כנסו לפרופורציה.
    סקר של 39 אלף לקוחות מתוך מאות מיליוני לקוחות מרוצים של אפל הוא לא משקף ובטל בשישים.
    אפל עדיין מקום 1 בנאמנות לקוח.
    אפל עדיין מקום ראשון במדד ״אמליץ לחבריי ולקרובי״.
    אפל עדיין בעלת ערך המותג הגבוה בעולם, בפער ניכר מהמקום השני, IBM והשלישי, גוגל.

    הכל טוב.

    • עידו

      כן אבל כנראה שאתה לא יודע מזה סקר… כמו שיש מיליוני לקוחות מרוצים של אפל כך גם יש מיליוני לקוחות נאמנים של סמסונג אבל אתה לא יכול לשאול כל אחד עם סמארטפון למי הוא נאמן יותר, ובגלל זה לוקחים מדגם של אנשים שמייצגים את כלל האוכלוסיה.

    • ssi

      קראתי את התגובה שלך ובכיתי ! ,
      מה נראה לך ?! שעכשיו יעשו סקר לכל העולם ? – אם אתה חושב ככה אתה יוצא ילד , כמו שמי שמעליי ציין – לוקחים מדגם שמייצג את כלל האוכלוסייה ,
      נמאס לי לקרוא תגובות של פאנבויז של אפל כמו שלך ,
      ה-א'-ב' של כל פאנבויז של אפל "אם הכתבה בעד אפל – אז היא נכונה , אם היא נגד אפל – שימות כל העולם זה שקר …"
      מקווה שקראת והבנת 'פיפוש' .

      • פיפוש

        ssi שלום,
        אין לך מה להתעצבן, רבים וטובים אומרים שזה לא טוב לבריאות שלך, ולא לעור הפנים שלך.
        עכשיו אתייחס לתגובתך למרות ההתלהמות שלך, והניסיון ״להעליב״ אותי.
        אני יודע איך עושים סקר, ואני יודע איך עושים מדגם. הבעיה היא שיש הרבה סקרים בעולם הזה, והקשר של רבים מהם למציאות הוא מקרי בהחלט.
        לקוחות אפל נמנים במאות מיליונים. רובם לקוחות מרוצים מאוד, ומודעים ליתרונות המוצרים של החברה, ויותר חשוב מהכל – נקשרים רגשית למוצרי אפל, שזו המטרה העיקרית של החברה.
        אתה חייב להבין שכשאתה מדבר על לקוחות אפל, ויותר מזה, על מעריצי החברה, אתה לא יכול להתייחס אליהם כמו ללקוחות כל חברה אחרת.
        מעריצי אפל הם פאנטים – וזוהי פריבילגיה מהבחינה העיסקית ששמורה אך ורק לאפל.

        אני עדיין טוען שהמספר הזה בטל בשישים, ובעיני הוא איננו מייצג. (אתה רשאי לחלוק עליי, כמו שכבר עשית) 39 אלף מתוך מאות מיליונים זה כלום. במידה והיו עורכים את הסקר ל1-5 מיליון לקוחות של אפל – הייתי הראשון שאומר – וואלה, יש פה מגמה.

        אפל מכרה שיאי מכירות של כל הזמנים ברבעון החולף, הכנסות ורווחים ומכירות במספרים שחברות אחרות לא היו חולמות עליהם בחלומות הכי ורודים שלהם.

        לצורך המחשה:
        ברבעון החולף והאחרון של 2012, אפל מכרה:
        47.8 אייפונים – גידול של 23% אחוזים לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה.
        22.9 אייפדים – גידול של 33% אחוזים לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה.
        4.1 מיליון מקים- האטה של 22% לעומת שנה שעברה. (ישנם דרכים להסביר את זה – אך לא אכנס לזה)
        12.7 אייפודים – האטה של 18% לעומת שנה שעברה.

        סה״כ 54.5 מיליארד דולר הכנסות ברבעון האחרון. זהו מספר שלא נתפס פשוט.
        רווח נקי – 13.1 מליארד דולר.

        כל מבין לאן אני חותר? כל זה מחברה שכבר ״לא מחדשת״ ו״נאמנות הלקוח״ שלה לא מספר אחת.
        מקווה שהבנת עכשיו קצת יותר למה אני לא כלכך מתרגש מהסקר הנ״ל, ומציע לך ללמוד להתבטא.

        פיפוש.

        • ssi

          תעשה טובה …מתי פעם אחרונה בעולם הטכנולוגיה עשו סקר של מליוני אנשים , אין לי צורך להביא נתונים כי הכתבה הנ"ל מסבירה מספיק , עצוב לי פשוט לקרוא תגובות של פאנבויזים כמותך,
          אני מאמין שכל אחד יכול לאהוב איזו חברה שהוא רוצה ויקנה איזה מכשיר שהוא רוצה , ואין לי בעיה אם מישהו מעדיף משהו שהוא גרוע בעיניי (כגון אייפון) ובעיניו זה מכשיר טוב ,
          יש לי בעיה עם אנשים כמוך שמתכחשים לנתונים .

  • תמשיך ללמוד ראיית חשבון.

    הדברים שאמרת הם בדיוק תקפים לאנשי אפל למיניהם. יש לזה אפילו שם רק שאני לא זוכר אותו כרגע. נראה לי "machead"

    בתור מכור אפל לשעבר והיום עם סמסונג ובקרוב נוקיה, לאפל יש עוד הרבה כדי להגיע לרמה של האנדרואיד נכון לעכשיו.

  • לומד ראיית חשבון

    באמריקה ישנם סקרים וישנה מציאות. הנה המציאות כפי שדווחה באתרים רבים בשבוע שעבר.
    לראשונה: אפל עקפה את סמסונג במכירות בשוק האמריקאי.

    בעולם הטכנולוגיה נהוג להתייחס בעליצות, או שלא, למעריצים של מוצרי סמסונג (Samsung) כאל חברי כת, זאת כעדות לקניות הגבוהות של הלקוחות לה זוכים המסמרטפונים השונים שמייצרת החברה, ולא משנה מהם ולא מה איכותם. אך נראה כי בחומות הגבוהות שהונחו מסביב לכת לכאורה מתחילים להיווצר סדקים כי מתברר שחבריה מתחילים לפזול גם לכיוונים אחרים, או יותר נכון, למוצרים של חברות מתחרות.
    לראשונה, נרשם מהפך בשוק האמריקאי כאשר אפל מכרה ברבעון החולף יותר סמרטפונים מדגם אייפון בהשוואה לכלל המכירות של סמסונג המוכרת באמריקה מגוון דגמים כולל כאלו הנמכרים במחיר נמוך במיוחד.
    ברבעון החולף סמסונג מכרה בארה"ב 16.8 מכשירי סמרטפון ואילו אפל מכרה 17.7 מיליון מכשירי סמרטפון.

    • יש תחושה של עלבון מהתגובה הנ"ל… וחבל.
      חשוב לציין כי לאוהדי סמסונג בפרט או אוהדי אנדרואיד בכלל – עדיין לא יצא שם של כת, הדבר עדייין שמור לאפל ולאו דווקא בפן שלילי, ישנה אימרה ש "Since you go Mac you never go back", הדבר בהחלט נאמר בעליצות ובתור מחמאה.

      בנוגע לנתוני הסקר והשוואתם עם נתוני מכירות – לא נכונה באופן מוחלט, מכיוון שגם בשנים הקודמות כמות המכירות לא (בארה"ב או בעולם) לא שיקפה את אמינות הלקוחות, אך השנה נראה כי יש התאמה וכי הלקוחות לא רודפים רק אחרי המותג אלא מחפשים יצרן שגם מחדש כמו יצירת סגמנט חדש של מכשירים: מקסי-טלפונים (פאבלטים) ומיני טאבלטים.

    • ג.ד.

      ריבוב שטויות.
      א. לפחות עד לרגע זה, המושג "כת" שמור למעריצי אפל, ואף במידה רבה הומצא על ידיהם אי שם בשנות השמונים (!).
      ב. אני חושב שאתה מתקשה מאוד להבין את תוצאות הסקר ומשמועתו (למרות שכפי שאמרו חז"ל: מדבר סקר תרחק…).
      ג. להזכירך לפני מספר שנים *לא* רבות אפל החזיקה מעל ל-50% משוק המכשירים החכמים בחלקים לא קטנים של העולם. אני מתקשה לראות את הסיבה לחגיגה כאשר אפל מצליחה לחזור למקום הראשון בארה"ב במשך רבעון שלם.
      ד. כפי שטענתי בעבר, מגמת האיזון (או ירידה) בשווי מניית אפל אינה עומדת להיעצר. אילו הייתי מחזיק במניות אפל, הייתי ממהר לממש את הרווחים שלי.

      ג.

      • בולי

        המושג כת באמת שמור למעריצי אפל. מעולם לא יכלו לחבר את המושג הזה לחברה אחרת.
        אפל מעולם לא הייתה במקום הראשון במכירות בארה"ב לסמארטפונים, Q42012 היה הרבעון היחיד שהיא הצליחה בזה.
        מעבר לזה בשנה האחרונה היא עשתה בית ספר לחברות אחרות בארה"ב ועלתה באחוזים מרשימים מאד.
        אני לא חושב שאפל אי פעם החזיקה 50% משוק המכשירים החכמים. בסין לא היה לה רגל ולא יד וזה השוק הכי חשוב היום.

        לגבי המניה, היום המניה משקפת את המספר האמיתי שלה עד היום זאת הייתה בועה שהתפוצצה. אחרי 6 אייפונים ותחרות בשנה האחרונה מצד אנדרואיד אנשים מצפים לראות יותר מאפל ולכן המניה חזרה למקומה הטבעי.

        המניה לא אומרת כלום על הרווחים של אפל. כשהמניה ירדה אפל שברה שיאי מכירות בכל הזמנים.