שאומי (Xiaomi) החלה להציג פרסומות גם במסך ההגדרות של מכשירים המבוססים על ממשק ה-MIUI הקנייני שלה. עדיין לא מדובר בתופעה גורפת בכל מכשירים המריצים את הממשק של החברה, אבל זה כבר הופיע בשטח כפי שנתגלה על ידי אחד המשתמשים ב-Reddit.

הפרסומת החדשה מופיעה, אם היא מופיעה, בראש התפריט 'ניהול יישומים' המטפל בהסרה של אפליקציות מותקנות, באפליקציות כפולות וכן בקביעת הרשאות. אין כל אפשרות להסיר אותה ללא תהליך טכני מורכב יחסית, שעלול לסכן את יציבות המכשיר ואף להביא להשבתתו. תגובת המשתתפים בדיון, כפי שניתן לשער, שלילית מאוד: לדעת רוב המגיבים, מדובר בחריגה חמורה מצד שאומי, שבחרה להציג פרסומות לא רק באפליקציות שהמשתמש לא חייב להשתמש בהן, אלא במסך ההגדרות שהוא חלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה.

יצרניות המחויבות לכללי השימוש של מערכת ההפעלה אנדרואיד, אינן יכולות להציג פרסומות במיקומים שונים במערכת ההפעלה בשל הגבלות אותן קבעה גוגל. שאומי, שכיצרנית סינית אינה כפופה למגבלות אלו מכיוון ששירותי גוגל כלל אינם זמינים בסין, כבר שילבה מודעות באפליקציות מסוימות, כולל Mi Video להצגת סרטים ו-Music להשמעת מוזיקה, וכעת היא רוצה לשלב אותן במקום נוסף שמעורר את זעם המשתמשים.

עם זאת, לא ברור אם מדובר גם בתופעה שתגיע למכשירים בגרסה הגלובלית בהם כן מותקנים שירותי גוגל.

משאומי נמסר בתגובה: "פרסום ממשיך להיות חלק אינטגרלי ורכיב מרכזי במודל העסקי של שאומי. יחד עם זאת אנו נשמור על חווית המשתמש על ידי אפשרות לכבות את המודעות ועל ידי שיפור מתמיד של הגישה שלנו כלפי פרסום, כולל התאמת תוכן ומיקום המודעה. המדיניות שלנו היא שמודעות צריכות להיות לא פולשניות, ולמשתמשים תמיד יש את האפשרות לצפות בפחות מודעות."